جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در آیین بزرگداشت یار دیرین امام و رهبری در یزد با بیان این که ایمان پایه کار روحانیت است، اگر ایستادگی و خدمات علما و روحانیون نبود، در زیر فشار استکبار، استخوان های جمهوری اسلامی خرد می شد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، امروز در آیین بزرگداشت مرحوم آبت الله هاشمی رفسنجانی و در مسجد روضه محمدیه اظهار کرد: این یار دیرین انقلاب اسلامی و شاگرد شایسته امام راحل توانست در سایه قرآن و عترت آراسته به نور ایمان 70 سال در کنار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در راه مبارزه با طاغوت و در راه مبارزه با همه قدرت های جهان در هشت سال دفاع مقدس ایستاد و امروز ایران نماد اقتدار و امنیت در  منطقه است.

وی افزود: نظام اسلامی در دو رکن جمهوریت و اسلامیت متجلی شده است و اسلامیت نظام دیروز در چهره نورانیت امام راحل و امروز در چهره نورانی ولی فقیه تجلی یافته است و نقش آیت الله هاشمی در کنار امام و شهدایی چون شهید بهشتی نقش تعیین کننده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که  ایمان پایه کار روحانیت است، افزود: «ایمان» شخصیت آیت الله هاشمی را تربیت کرد و اگر ایستادگی و ایمان افرادی چون وی نبود در هشت سال دفاع مقدس در زیر فشار استکبار، استخوان های جمهوری اسلامی خرد می شد، زیرا آنجا که روحانیت حضور و وجود دارد، استقلال تأمین می شود برای آن است که ایمان پایه کار آن هاست، چراکه عالم دینی در محضر خدا مسئول است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با یادآوری تاریخ پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجان که به فرموده رهبر انقلاب از هوش وافری برخوردار بود پس از رحلت امام(ره) با ردّ شورای رهبری، توانست رهبر فردی را اعلام و تصویب کند زیرا اگر شورای رهبری تشکیل می شد؛ قدرت نظام اسلامی در معرض تهدید قرار می گرفت.

وی برخی از ویژگی های شخصیتی و فضایل اخلاقی مرحوم هاشمی رفسنجانی را شجاعت، استقامت و جوانمردی دانست و گفت: اینکه مقام معظم رهبری در سوگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرقوم می‌کنند که من حدود 59 سال با او ارتباط نزدیک و تنگاتنگ داشتم، نشان دهنده جایگاه این شخصیت والاست.

عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، برخی خدمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله ایستادگی در کنار امام خمینی(ره)، مبارزه با طاغوت، ایستادگی در برابر استکبار در دفاع مقدس، تلاش برای سازندگی کشور، اصلاح ساختار رهبری و آبادانی هزار کیلومتر مرز ایران و عراق و... را نماد عمل صالح این یار دیرین انقلاب اسلامی برشمرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha