جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم صرافی

حوزه/ عضو گروه علمی قرآن کریم جامعه الزهرا (س) گفت: یکی از پیشنهادات اساتید قرآن کریم این است که مرکز تخصصی قرآن زیر نظر مستقیم مدیر جامعه‌الزهرا(س) و با حضور متخصصین و کارشناسان قرآنی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، خانم صرافی، در نشست تعدادی از اساتید با  رئیس جامعه الزهرا اظهارداشت: بدون شک، هر طلبه ای که وارد فضای حوزه می شود، اولین هدف و آرزو و رسالت خود را در فهم کامل قرآن کریم می داند.

وی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند، علوم قرآنی و آشنایی با تفسیر علمی قرآن کریم برای عالم دینی از ضروریات است و اگر عالم دین از این امتیاز برخوردار باشد، بسیاری از مشکلات و گره های فکری و ذهنی برطرف می شود.

استاد قرآن کریم به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)مبنی بر «خیرکم من تعلم القرآن و علّمه» اشاره کرد و افزود: بنا به فرمود پیامبر اکرم(ص)، بهترین افراد کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد و رسالت ما برای رفع مهجوریت قرآن کریم همین است.

خانم صرافی، تأسیس مرکز تخصصی قرآن کریم در جامعه‌الزهرا(س)را ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از پیشنهادات اساتید قرآن کریم این است که مرکز تخصصی قرآن زیر نظر مستقیم مدیر محترم جامعه‌الزهرا(س) و با حضور متخصصین و کارشناسان قرآنی تشکیل شود.

وی به سیاست ها و اهداف این مرکز اشاره کرد و افزود: مرکز تخصصی قرآن کریم می تواند در سه محور «زیباخوانی»، «ترجمه، فهم و تدبر قرآن کریم» و «قدرت تعلیم قرآن» مورد توجه قرار گیرد.

عضو گروه علمی قرآن جامعه‌الزهرا(س)اضافه کرد: مرکز تخصصی قرآن کریم می تواند مرکزی قوی و قابل اعتماد نه تنها برای طلاب جامعه‌الزهرا(س) بلکه مرکزی برای تربیت و پرورش فعالان قرآنی و همچنین جذب نخبگان در کشور باشد.

وی با بیان این که در جامعه‌الزهرا(س) باید یک موج پایدار و همیشگی قرآنی ایجاد شود، عنوان کرد: کرسی درس و فهم قرآن کریم باید به صورت روزانه به طلاب ارائه شود تا در نتیجه آن، انس با قرآن صامت و در نتیجه انس با قرآن ناطق در جامعه محقق شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha