جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری کارگاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا از برگزاری کارگاه روش شماسی تحقیق در این مدرسه خبر داد و گفت: وقتی در مرحله پژوهش، به جامعه مراجعه نشود، طبیعی است که، حاصل پژوهش هم با دردهای جامعه تطابق نخواهد داشت و نمی تواند مشكلی را حل کند.

خانم غلام زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر گفت: برخی از طلاب تنها شیوه کتابخانهای را  می شناسند و با آن انس گرفته اند  و به پژوهشهای میدانی، آشنایی چندانی ندارند، لذا با برگزاری دوره های روش تحقیق باید آنان را به این سمت و سو سوق داد.

وی ادامه داد: اگر ما معتقدیم كه دینی پویا، جامع و پاسخگو در هر زمینهای داریم، باید بتوانیم با استفاده از آموزههای آن، برای آسیبها و مشکلات مختلف، راهحلهای مناسب ارائه دهیم.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا خاطرنشان کرد: در حقیقت باید به این نکته مهم توجه داشت که وقتی در مرحله پژوهش، به جامعه مراجعه نشود، طبیعی است که، حاصل پژوهش هم با دردهای جامعه تطابق نخواهد داشت و نمی تواند مشكلی را حل نماید.

وی افزود: با  توجه به ضرورت کاربردی کردن آموزههای دینی، شناخت افراد جامعه که مخاطب اصلی هستند، ضروری است، لذا برنامهریزان پژوهشی و آموزشی باید دابیری بیندیشند تا طلاب با روشهای پژوهش میدانی آشنا شوند.

غلام زاده در پایان گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه دو روزه با شیوه های روش تحقیق میدانی، مراحل انجام تحقیق و طراحی پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده‌ها آشنا شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha