جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت السالام امینی

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با اشاره به این که تقویت نمازجمعه از این جهت که راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است، ضروری است، تصریح کرد: باید با شیوه‌های نوین جوانان را به این سمت جذب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، امروز در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان های استان قزوین، به اهمیت نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: همان طور که حج اجتماع مسلمانان در زمان واحد به عنوان عظمت مسلمین است، نماز جمعه هم نماد وحدت مسلمین است.

 وی افزود: از نظر سیاسی نماز جمعه از شئون حکومت اسلامی جدا نمی باشد، چرا که تنها یک عبادت فردی نیست، بلکه شأنی از حکومت است و جایگاهی است که با حکومت اسلامی پیوند دارد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون  ادامه داد:  امام جمعه منصب و جایگاهی است که هم متعلق به مردم است و هم متعلق به حکومت و باید رابط مطمئنی بین حکومت و مردم باشد.

حجت الاسلام قائد امینی  با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی توقع از نمازجمعه بیشتر شده و باید به تناسب نسبت برای رشد و تقویت آن تلاش شود، عنوان داشت: معنویت رکن اصلی نمازجمعه است و باید با قصد قربت در این آئین معنوی حضور داشت.

وی با اشاره به این که تقویت نمازجمعه از این جهت که راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است، ضروری بوده و باید با شیوه‌های نوین جوانان را به این سمت جذب کرد، از نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه و قلب فرهنگی هر شهر یاد کرد و بیان داشت: توقع از مردم در این راستا همیاری و همفکری با ستاد نمازجمعه است، چرا که اعتقاد داریم نمازجمعه باید قلب فرهنگی و جهادی شهر باشد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون به نقش ارزشمند مرحوم طالقانی در نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت احیای سنت نمازجمعه در کشور سبب شد تا امام خمینی(ره) با ابلاغ حکم به آیت‌الله طالقانی، ایشان را به‌عنوان نخستین امام جمعه تهران معرفی کنند.

حجت الاسلام امینی اظهار کرد: این انسان وارسته و فرهیخته که بیش از نیمی از عمر نزدیک به 70 ساله اش را در زندان، تبعید و مبارزه با حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی  گذراند، به لطف انس با قرآن، به خلوص نیتی مثال زدنی دست یافته بود و شخصیتی  مقاوم و در عین حال جذاب از خود ساخته بود که به ویژه در دوران زندان و شکنجه و تبعید هیچ امتیازی به رژیم شاه نداد.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم آیت الله باریک بین، مرحوم آیت الله شالی و حجت الاسلام والمسلمین لشگری که زمانی در منصب امامت جمعه در این استان بودند، گفت: مرحوم آیت الله باریک بین سال ها در سنگر امامت جمعه خطبه های راهگشا و اثر گذاری داشت که چه خوب است خطبه های ائمه جمعه فقید استان در مجموعه ای چاپ و در دسترس علاقه مندان به خصوص نسل نوجوان و جوان قرار گیرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha