جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفوف نماز جمعه

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: فرد مومن و نمازگزار باید بفهمد که در کجا و با چه کسانی همنشین و هم صحبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم پس از اقامه نماز ظهر و عصر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان کردستان به عوامل و دلایل گریز از نماز اشاره کرد و گفت: اولین عاملی که باعث می شود انسان از عبادت خداوند که همان نماز می باشد، دور شود، عدم شناخت کافی از خالق هستی و قدرت خداوندی است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان افزود: یکی دیگر از علل تنبلی برخی از افراد در بجای آوردن فریضه نماز، جهل و نادانی آنها نسبت به ثواب و برکات نماز در این دنیا و آخرت است.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه برخی از روی ناامیدی و تن پروری جزو تارکان نماز قرار می گیرند، گفت: یکی دیگر از عوامل تنبلی انسان در خواندن نماز، رسوخ حسن تردید و شک در شخصیت وی از سوی ابلیس و شیطان است، لذا باید انسان همیشه و در همه جا از کید و مکر شیطان آگاه باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم اظهار داشت: برخی دیگر از افراد به خاطر حس کینه توزی و  عقده ای که در دل دارند به نوعی با معبود خود قهر می کنند و همین عامل باعث دوری آنان از نماز و انجام دیگر واجبات دینی می شود.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: شاید به نظر سطحی باشد، ولی محیط می تواند تاثیرات بسیاری بر روی شخصیت انسانها داشته باشد و این امر را روان شناسان با یقین تایید کرده اند.

وی افزود: اگر محیط برای فرد نمازگزار مناسب نباشد بی شک فرد مومن به مرور نسبت به انجام واجبات خداوندی همانند نماز بی اهمیت می شود، لذا همینجاست که فرد مومن باید بفهمد که در کجا و با چه کسانی همنشین است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: در این دنیای پر از شبه و سئوال هر لحظه امکان دارد که انسان مومن و نمازگزار دچار شک و وسوسه های شیطانی شود، لذا بزرگان دین موکدا تایید کرده اند که فرد مومن در جمعی که در آن شبهات به ویژه شبهات دینی مطرح می شود؛ هرگز حاضر نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha