جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 474562
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
حوزه علمیه

حوزه/ تشکیل ستاد گرامیداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی در اندیمشک، پیگیری مطالبات مردمی توسط روحانیون اهواز، آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در مدارس وابسته به حوزه، تقدیر از استاد حاجتی به عنوان «عمار انقلاب» و سخنان آیت‌الله موسوی جزایری در رابطه با مشکلات شرکت گروه ملی، بخشی از اخبار مهم و پربازدید خبرگزاری حوزه در خوزستان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، چشم‌انداز برترین اخبار حوزه علمیه خوزستان در هفته گذشته در بسته خبری هفته تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد.

تشکیل ستاد گرامیداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی در اندیمشک

نخستین خبر مهم حوزه علمیه خوزستان در هفته گذشته، پیرامون تشکیل ستاد گرامیداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی در اندیمشک بود که حجت‌الاسلام آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، در رابطه با این خبر، گفت: با توجه به خدمات والای عالم گران‌قدر، حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به حوزه‌های علمیه، با همفکری روحانیت شهرستان، تصمیم به تشکیل ستاد گرامیداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی گرفتیم.

وی با بیان اینکه این ستاد با محوریت حوزه علمیه و شخص امام جمعه است، گفت: در این ستاد علاوه بر امام جمعه و مدیران مدارس علمیه اندیمشک، جمعی از مسئولان شهرستان نیز حضور دارند.

به‌زودی مشکل فاضلاب و آسفالت خیابان مهربند و سلطانی حل می‌شود

در هفته گذشته، طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، پس از آنکه مشاهده کردند که مردم منطقه سلطانی اهواز، به دلیل مشکل فاضلاب و آسفالت در مضیقه هستند، پایِ کار آمده و پیگیر ماجرا شدند.

پس از مراجعه تیم پیگیری مدرسه علمیه به شهرداری و رایزنی با مسئولان شهری، هم‌اکنون فاضلاب و آسفالت خیابان مهربند و سلطانی اهواز در حال تعمیر و بازسازی است.

تقدیر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی به عنوان «عمار انقلاب»

دیگر خبر مهم حوزه علمیه خوزستان در هفته گذشته، تقدیر از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در حاشیه همایش بزرگ «من انقلابی‌ام» بود.

در این مراسم، خانواده معزز شهدای مدافع حرم و همچنین طلاب، روحانیون و دانشجویان پیرو خط ولایت، با اهداء لوح تقدیری، ضمن حمایت از موضع گیری‌های به‌موقع حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، وی را عمار انقلاب نامیدند.

اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شمال شرق اهواز برگزار شد

در هفته گذشته، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شمال شرق اهواز با حضور مدیران حوزوی استان خوزستان در مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان برگزار شد.

در این اجلاسیه، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیرامون برنامه‌های جاری استان سخن گفت و بر لزوم هم‌افزایی مدیران پیرامون موضوعات فرهنگی، تأکید و در ادامه نیز کارگروه‌های تخصصی با معاونان مدرسه علمیه امام المهدی(عج) تشکیل و در آن، گزارشی کامل از برنامه‌های جامع این مدرسه علمیه ارائه شد.

مشکلات کارگران گروه‌ملی حل شد

سخنان آیت‌الله موسوی جزایری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جلوگیری پایدار از آلایندگی گازی محیط، از دیگر اخبار مهم خوزستان بود که وی با اشاره به مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی، گفت: مسأله گروه ملی و نیشکر هفت‌تپه می‌رفت که تبدیل به یک مشکل بزرگ شود، اما با تدبیر و پیگیری‌ها در مجموعه استان، خصوصاً استاندار محترم، حل شد.

آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در مدارس وابسته به حوزه اهواز

همچنین آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در مدارس مرکز استعدادهای ناب اهواز، زیر مجموعه مؤسسه طلیعه‌داران ظهور اهواز می‌باشد که خبرنگار «حوزه» در خوزستان، هفته گذشته به این خبر پرداخت.

تقدیر عضو خبرگان رهبری از مجاهدت‌های سردار محسن رضایی

اما آخرین خبر از حوزه علمیه خوزستان در هفته گذشته، پیرامون تقدیر حجت الاسلام و المسلمین حیدری از سردار محسن رضایی، به واسطه حاشیه‌های ایجاد شده برای این سردار رشید، مبنی بر «چرایی انجام عملیات کربلای ۴» بود که خبرنگار حوزه متن این تقدیرنامه را در صفحه خروجی خبرگزاری«حوزه» منتشر کرده است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha