دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 329699
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کلیسا

یک سوم از این کمک مالی برای مرمت اماکن مقدس هزینه می شود و دو سوم دیگر برای مسیحیان منطقه، ایجاد فرصت های شغلی، تعمیر منازل قدیمی مسیحیان و یا تعمیر مدارس کاتولیکی است.

به گزارش سرومیس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از وب سایت رادیو واتیکان، کاردینال سندری رییس مجمع کلیساهای شرق گفت: در کلیساهای جهان برای کمک به کلیسای سرزمین مقدس کمک های مالی جمع آوری می شود.

وی افزود: از این کمک ها، که همه ساله جمع آوری می شود، برای تحکیم هر چه بیشتر پیوند میان مسیحیان جهان و اماکن مقدس شرق استفاده می شود. مبلغ جمع آوری شده در اختیار کشیش "پیتزا بالا " متولی اماکن واتیکان در سرزمین مقدس گذاشته می شود تا از آن برای حفظ و نگه داری اماکن مسیحی و کمک به مسیحیان محلی هزینه شود. این مبالغ منبع اصلی کمک به مسیحیان شرق است.

کشیش "پیتزا بالا" هم در این رابطه گفت: سفر پاپ به سرزمین مقدس نیز به معنی حمایت از حضور مسیحیان در این منطقه است. یک سوم از این کمک مالی برای مرمت اماکن مقدس هزینه می شود و دو سوم دیگر برای مسیحیان منطقه، ایجاد فرصت های شغلی، تعمیر منازل قدیمی مسیحیان به خصوص در بیت المقدس و یا تعمیر مدارس کاتولیکی است. یکی از مشکلات در خاورمیانه و سرزمین مقدس، مهاجرت مسیحیان است که برای شرایط زندگی بهتر به غرب مهاجرت می کنند.با این کمک های مالی سعی می شود تا شرایط زندگی آنها را در خاورمیانه بهتر کرد تا مهاجرت نکنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha