سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی از ویژگی ذاتی نهادهای فرهنگی و حوزوی است.

محمد حسین زاده، جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری از برگزاری دوره پیشگیری از اعتیاد استان مازندران ویژه طلاب خواهر خبر داد و اظهار کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی از ویژگی ذاتی نهادهای فرهنگی و حوزوی است؛ این دوره با هدف تربیت مربی کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد برای آگاهی بخشی به خانواده ها و ارائه راهکارها و نحوه پیشگیری از این معضل خانمان سوز برگزار شد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران در زمینه فرهنگ ‌سازی و آگاهی بخشی به خانواده‌های هدف، جایگاه ویژه‌ای دارد. مناسبت‌های تبلیغی از بهترین زمان‌ها برای ارائه آموزش‌های ویژه اعتیاد و مواد مخدر است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک بین حوزه علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه، مطالعات و تحقیقات مناسب در حوزه آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد صورت خواهد گرفت و آموزش های لازم به طلاب و اساتید در زمینه اعتیاد و جلوگیری از آن عرضه خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت مبلغین و وعاظ به عنوان یاریگران زندگی می تواند کمک بزرگی به آگاهی بخشی جامعه، کاهش خسارت ها و ارتقای سلامت جامعه باشند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر بیش از ۳۸۰۰ شهید و ۱۲۰۰۰ جانباز داده است.

وی گفت: امروز بیش‌ از ۸۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید خانواده‌ها مهارت پیشگیری از اعتیاد را یاد بگیرند، اما به دلیل مسائل اقتصادی کمتر به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و بعضی از آن‌ها حتی مشاوره را قبول ندارند، اما کارشناسان ما می‌توانند در این شرایط وارد فعالیت شده و به ‌عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد جامعه و خانواده ها شوند و آن‌ها را راهنمایی کنند.

حسین زاده ادامه داد: یکی از راه‌ های پیشگیری، آموزش به خانواده‌ها است که مهارت "نه" گفتن را به بچه‌ها بیاموزند؛، بیش‌ از ۸ مرحله برای آموزش نه گفتن وجود دارد که هم خودمان آن را فرا بگیریم و هم به کودکان خود بیاموزیم؛ گاهی با دور شدن، گاهی با خندیدن و ... قدرت نه گفتن را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جهت ارتقاء نقش آفرینی گروه های مرجع و سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا می کند و امیدواریم طلاب و فضلای حوزه های علمیه هم در این جنگ خاموش یاری کننده زندگی بوده و در جهت کاهش صدمه های اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha