پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
و

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن چهارمین روز از ماه مبارک شعبان مراسم جشنی شب گذشته در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از نجف اشرف، همزمان با فرا رسیدن چهارمین روز از ماه مبارک شعبان که مصادف با میلاد باسعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) ، مراسم جشنی شب گذشته در نجف اشرف و حرم مطهر حضرت علی ابن ابیطالب (علیهم السلام) برگزار شد.

حرم مطهر امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام) در شب میلاد با سعادت علمدار با وفای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) مملو از خیل عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از کشورهای اسلامی خصوصا زائران ایرانی بود که برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) و جد بزرگواش امیر مومنان (علیهماالسلام) به این بارگاه نورانی آمده بودند.

مراسم شب میلاد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) بعداز نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین المللی برگزار و سپس مداحان اهل بیت(ع) در وصف شجاعت و مردانگی حضرت قمر بنی هاشم به مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی پرداختند.

برپایی مراسم جشن باشکوه دیگری از طرف بعثه مقام معظم رهبری در جوار حرم حضرت علی (ع) و در خیابان‌ها ی اطراف حرم حضرت علی (ع) با پخش شیرینی و شکلات در خارج از حرم نیز بین زائرین از دیگر برنامه های این مراسم نورانی بود.

شایان ذکر است آذین بندی با گل و چراغانی حرم حضرت علی (ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه و شب میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع)معنویت بسیار خاصی را به این مراسم بخشیده بود.

انتهای پیام .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha