یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شهید رئیسی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رئیس جمهور مردمی به شهادت رسید

آیت‌الله رئیسی و همراهانش در پی سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.خادم‌الرضا، خادم جمهور ایران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد در منطقه «ورزقان» آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت رسید.آقای رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی، مردمی و محبوب دیروز برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود. بالگرد حامل رئیس‌جمهور هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌وهوایی دچار سانحه شد.با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌دیده را کشف کردند.در این سانحه هوایی، آقای «رئیسی» رئیس‌جمهور و همراهان او از جمله آقای «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

منبع:خبرنگاران جوان

هشتگ شهیدجمهور و خادم‌الرضا داغ شد

در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراهش، کاربران فضای مجازی هشتگ‌های شهید_جمهور و خادم_الرضا را در شبکه‌های اجتماعی پرتکرار کردند. پس از اعلام رسمی خبر شهادت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صفحاتشان این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

منبع:شبکه خبر

بزرگ‌ترین پرچم ایران سیاه شد

بزرگ‌ترین پرچم ایران واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اعلام خبر شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور و هیأت همراه به رنگ سیاه درآمد.بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد.دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی سرنشینان پرواز بوده‌اند.در پی این حادثه جانگداز پرچم سیاه رنگ جایگزین پرچم سبز رضوی که به مناسبت دهه کرامت به اهتزاز درآمده بود، شد.

منبع:مهر

پهپاد ایرانی بالگرد ریاست جمهوری را کشف کرد

پیرحسین کولیوند درباره عملیات جستجوی بالگرد حامل کاروان رئیس جمهور گفت: عملیات جست‌وجو و نجات پیچیده‌ای توسط همکارانم در هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی به صورت گسترده انجام شد. این اتفاق در محیط پیچیده‌ای که شرایط جوی نامناسبی دارد و میدان دید کم است رخ داد. با این شرایط عملیات سخت و طاقت فرسا متوقف نشد اما کند بود دلیل آن هم تاریکی هوا و مه زیاد بود. در نهایت بالگرد از فاصله دو کیلومتری رؤیت شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد.وی گفت: اجساد مطهر شهدا کشف، جداسازی و به داخل آمبولانس‌ها منتقل شد و با اعزام آنها عملیات جست‌وجو به پایان رسید. بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ متری در جایی که دسترسی به آن سخت بود دچار سانحه شد در این عملیات نیروهای مردمی و گروه‌های امدادی از جان و دل مایه گذاشتند. من این ضایعه را به رهبر فرزانه و خانواده شهدا تسلیت می گویم.کولیوند بیان کرد: عملیات نیم ساعت پیش به پایان رسید. بیش از دو هزار نفر از همه گروه‌ها در محل‌های اشاره شده حضور داشتند کسی نبود که کم بگذارد. عملیات کاملاً توسط نیروهای امدادی ایران انجام شد. هیچ کمک خارجی نداشتیم اگر می‌گویند کمک خارجی شده، شایعه است. یک ثانیه هیچکدام از عزیزان استراحت نکردند همچنین بالگرد هلال احمر اولین بار محل را شناسایی کردند.

منبع:مهر

مسابقات ورزشی کشور لغو شد

سید محمدشروین اسبقیان، شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، آیت‌الله رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه هم‌چنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار معزز آذربایجان شرقی و تیم همراه با مقام عالی رئیس جمهور در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تصریح کرد: با دستور وزیر ورزش و جوانان، کلیه مسابقات این هفته لغو شده است.برنامه جدید مسابقات از سوی ادارات کل استانی و فدراسیون‌ها اعلام خواهد شد.

منبع:ایسنا

لبنان عزای عمومی اعلام کرد

درپی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد، لبنان عزای عمومی اعلام کرد. «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در دستوری درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.طبق دستور نجیب میقاتی، طی این سه روز تمامی پرچم‌ها در نهادهای دولتی به صورت نیمه برافراشته خواهد بود و برنامه‌های رادیو و تلویزیون لبنان نیز متناسب با این رویداد دردناک اصلاح می‌شود.

منبع:ایسنا

تیم والیبال ایران تهران را ترک کرد

مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست این رقابت‌ها در شهر ریودوژانیرو به ترتیب به مصاف صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین می‌رود و رئیس فدراسیون والیبال شب گذشته تهران را برای همراهی ملی‌پوشان در این مسابقات حساس ترک کرد.سیدمیلاد تقوی امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) به وقت محلی به جمع ملی‌پوشان ملحق خواهد شد تا آن‌ها را در تمرینات و مسابقات همراهی کند. تیم ملی والیبال ایران از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت در کمپ ‌تیم‌های والیبال برزیل اردو زد و سه دیدار تدارکاتی با تیم ملی مردان این کشور برگزار کرد.ملی‌پوشان والیبال ایران از روز گذشته در هتل رسمی محل برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها اسکان یافتند و امروز نخستین تمرین خود را برگزار خواهند کرد.

منبع:ایسنا

جهانبخش برای تمدید وارد مذاکره شد

فاینورد در بازی پایانی خود در لیگ هلند از تیم اکسلسیور پذیرایی کرد و توانست با چهار گل به پیروزی برسد.علیرضا جهانبخش در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۶۱ تعویض شد.فاینورد قرارداد این بازیکن ۳۰ ساله را تمدید نکرده است تا او در تابستان بازیکن آزاد شود اما جهانبخش همکاری طولانی‌تر با فاینورد را رد نمی‌کند. در حال حاضر هر دو طرف در حال مذاکره هستند.جهانبخش در گفتگو با ESPN گفت:‌احساسات متفاوتی دارم. سه سال گذشته برای من سال‌های بسیار خوبی بوده است و این فرصت را داشتم که در تیم خوب فاینورد بازی کنم. لحظات خوب و زیبایی را تجربه کردم. این خداحافظی من است اما هرگز نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. فعلا برای من روز خاصی است چون مسابقه را بردیم. بهتر از این نمی‌توانست باشد.

منبع:ایسنا

آزمون های مدارس تعطیل نیست

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های مدارس خبر داد. محسن زارعی معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش‌ اعلام کرد: امروز تمامی آزمون‌های مدارس برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

حکم تتلو صادر شد

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد.الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو اظهار کرد: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد.وی با بیان اینکه حکم صادره قطعی نیست و قابلیت اعتراض دارد، در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ گفت: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم.وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ملک سلمان راهی بیمارستان شد

دیوان پادشاهی عربستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور به عفونت ریه مبتلا شده است.دیوان پادشاهی عربستان در این اطلاعیه افزود: ملک سلمان تا زمان رفع عفونت ریوی روند درمانی خود را در کاخ السلام جده با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک ادامه خواهد داد.ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفته بود.

منبع: خبرنگاران جوان

شایعه ترور رادان تکذیب شد

براساس اعلام یک منبع مطلع در فراجا خبر ترور سردار رادان کذب است. یک منبع مطلع در فراجا خبر منتشر شده در برخی از شبکه‌های مجازی درخصوص ترور سردار رادان را کذب خواند.براساس اعلام این منبع مطلع سردار رادان مشغول فعالیت‌های روزانه خود است و خبر ترور وی صحت ندارد.

منبع: خبرنگاران جوان

انفجار قندهار را لرزاند

منابع خبری از وقوع انفجار در نزدیکی ایستگاه تاکسی در قندهار خبر داده اند.اسدالله جمشید فرمانده پلیس قندهار اعلام کرد: این حادثه صبح امروز در نزدیکی ایستگاه‌ خودروهای کابل در شهر قندهار رخ داده است.

منبع: خبرنگاران جوان

گلاب خراسان به فرانسه رسید

اکبری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال نیز همانند سالیان گذشته ۲۰ هزار لیتر گلاب از یک واحد صنعتی خراسان جنوبی بازار فرانسه را عطر آگین می‌کند.او افزود: پارسال نیز ۱۸ هزار لیتر گلاب به بازار فرانسه ارسال شد.اکبری با اشاره به اینکه ۲ واحد فرآوری دارای مجوز در استان وجود دارد بیان کرد: ظرفیت اسمی این دو واحد ۴۰۰ تن و جذب مواد خام آن ۳۵۰ تن است.سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در واحدهای سنتی استان سالیانه ۱۰۰ تن گلاب فرآوری می شود.

منبع: خبرنگاران جوان

سیاره شگفت انگیز کشف شد

محققان سیاره‌ای شگفت انگیز را شناسایی کرده اند که احتمالا از داخل در حال ذوب شدن است.ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی جدید با رنگ "قرمز درخشان" را در فاصله ۶۶ سال نوری از زمین کشف کرده اند که فعالیت آتشفشانی شدید مشابه قمر مشتری Io را نشان می‌دهد.به نظر می‌رسد که سیاره تازه کشف شده در یک منظومه ستاره‌ای دور با تعداد بسیار زیادی آتشفشان فوران می‌کند و وقتی از فضا دیده می‌شود قرمز آتشین به نظر می‌رسد.دانشمندان می‌گویند که تاکنون هیچ سیاره‌ای مانند این مشاهده نشده است و مشاهدات بعدی برای تایید وجود این دنیای عجیب مورد نیاز است.سیاره تازه کشف شده به نام TOI-۶۷۱۳.۰۱ دورترین جهان در یک منظومه ستاره‌ای شناخته شده است و دو سیاره دیگر به دور یک ستاره کوتوله نارنجی در فاصله حدود ۶۶ سال نوری از زمین می‌چرخند.

منبع: خبرنگاران جوان

امتحانات پیام نور لغو شد

رییس دانشگاه پیام نور ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه اطلاع داد امتحانات روزهای (سه‌شنبه و چهارشنبه، یکم و دوم خرداد ۱۴۰۳) این دانشگاه لغو و به تاریخ های ۲۹ و ۳۰ خرداد موکول شد.

منبع:ایرنا

عراق بازهم ایلات را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف حساس و حیاتی در بندر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.این گروه روزهای ۲۸ و ۲۶ اردیبهشت ماه نیز در ۲ عملیات به یک هدف حیاتی در ایلات با پهپاد حمله کرده بود.

منبع: ایرنا

اراذل و اوباش مامور انتظامی را به شهادت رساندند

رییس پلیس پیشگیری انتظامی تهران بزرگ از شهادت یک مامور پلیس در منطقه نارمک تهران خبر داد.قاسمپور گفت: دقایقی پیش یک مامور پلیس در منطقه نارمک تهران به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید.وی ادامه داد: گروهبان یکم فرزاد روزبهانی در جریان درگیری با اراذل و اوباش در منطقه نارمک به ضرب چند گلوله جنگی به شهادت رسید تلاش برای دستگیری عوامل به شهادت رساندن روزبهانی ادامه دارد.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha