چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دست افکن

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین دست افکن گفت: بنیاد غدیر یک بنیاد مردمی است، لذا بر استفاده از ظرفیت های مردمی تاکید می کنیم و این انتظار از دستگاه های فرهنگی می رود در این زمینه همه تلاش و توان خود به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان مبارکه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت عید غدیر خم و لزوم بکارگیری همه ظرفیت ها برای بزرگداشت این عید، اظهار داشت: این نکته در هر محله و مسجدی در بین مردم نهادینه شده است که ایام غدیر را بزرگ داشته ولذا مردم به صورت خودجوش این ایام را به صورت دهه از عید قربان تا عید غدیر پاس می دارند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در اصفهان با بیان این که بنیاد غدیر یک بنیاد بین المللی است، گفت: به پیشنهاد آیت الله خزعلی و مشورت با رهبر معظم انقلاب، بنیاد غدیر آغاز به کار کرد و حکم آن توسط آیت الله طباطبایی نژاد در اصفهان ارائه می شود، همچنین یک دبیر از سوی ائمه جمعه هر منطقه انتخاب و معرفی می شود.

وی افزود: چندین سال است که بنیاد راه اندازی و ثبت قانونی شده است و در کشورهای دیگر مانند هلند، پاکستان، بلژیک، هند و سوریه نیز نمایندگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دست افکن عنوان کرد: سال گذشته آماری که از حرکت و اقدامات خودجوش مردمی به دست ما رسید که بسیار درخشان بود و تنها در یک مورد از این اقدامات خودجوش، حدود یک میلیون وعده غذا از سوی مردم توزیع شده است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) ۲۳ سال متحمل زحمت شد و در حجه الوداع نتیجه این زحمات را دریافت نمود، لذا باید عید غدیر را قدر بدانیم، البته ما اعیاد فراوانی داریم، اما هیچ یک همانند عید غدیر نیست و عید غدیر، عیدالله الاکبر و عید بزرگ شیعیان است و در روایت از امام رضا(ع) است که "آسمانی ها قدر غدیر را بهتر می دانند".

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در اصفهان با تاکید بر ارسال گزارش اقدامات مردمی به بنیاد و برنامه هایی که در ایام گرامیداشت عید غدیر در شهرستان اصفهان رقم می خورد، تصریح کرد: بنیاد غدیر یک بنیاد مردمی است، لذا بر استفاده از ظرفیت های مردمی تاکید می کنیم و این انتظار از دستگاه های فرهنگی می رود در این زمینه همه تلاش و توان خود به کار گیرند.

وی افزود: امسال بیش از هر چیز بر بحث اطعام در روز عید غدیر خم تاکید می کنیم، همچنین در این ۱۰ شب، قرائت زیارت غدیریه و اختصاص خطبه ها به مباحث مربوط به ولایت امیرمومنان(ع) نیز پیشنهاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دست افکن، اجرای طرح یک شنبه های علوی و فاطمی و بیان خطبه های نهج البلاغه در مساجد در این روز را از برنامه های قابل اجرا در طی سال عنوان کرد و ادامه داد: هم چنین پیشنهاد می شود مسئولان اجرایی و فرهنگی اجرای این برنامه ها از جمله قرائت خطبه غدیر، اطعام، جشن اختصاصی برای بانوان، آزادی زندانیان، اهدای جهیزیه و بسته های معیشتی، توزیع نان رایگان، برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی ایستگاه سلامت در ایام عید غدیر را مدنظر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha