یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان به ‌مناسبت « روز بسیج اساتید »،

حوزه/حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، گفت: تجربه نشان داده در هر دوره‌ای که مدیریت اجرایی کشور از تفکر، روحیه و عملکرد بسیجی بهره‌مند بوده، کشور به‌شکلی محیرالعقول پیشرفت کرده و هرجا که تفکر غرب‌گرایانه حاکم بوده، کشور به قهقرا رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان به ‌مناسبت «روز بسیج اساتید»، ضمن گرامی‌داشت یاد شهید چمران، اظهار داشت: دکتر چمران نابغه دوران بود و به‌خاطر شایستگی‌هایی که داشت الگو شد، وی در همه عرصه‌ها پیش‌قدم بود، بر مدار معرفت حرکت می‌کرد و دائم مناجات خداوند متعال، بر زبانش جاری بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، شهید چمران را مرد جهاد و اجتهاد خواند و گفت: شهید چمران رزمنده‌ای دلاور و دانشمندی حکیم بود که شخصیتی خدامحور و تکلیف‌مدار داشت.

وی شهید چمران را در تمام دوره‌ها اثرگذار دانست و عنوان کرد: شهید چمران الگویی تمام‌عیار در همه عرصه‌ها، از تعلیم و تعلم و به‌کاربستن دانش تا پیداکردن راه روشن الهی و رسیدن به عاقبت خوش مردان خدا و عارفان، است.

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه عنوان بسیج بیانگر مفاهیمی بلند است، اظهار کرد: امروز بسیج، به یکی از افتخارآمیزترین عناوین دنیا، تبدیل شده که که شیرمردان و شیرزنانِ مبارز علیه ظلم، استکبار و استبداد در دنیا این عنوان را به‌عنوان تابلوی افتخار بر سر می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، بسیج را مفهومی بلند، بزرگ و وسیع برشمرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) بسیج را تأسیس و این عنوان را ابداع کردند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، با بیان اینکه بسیج یک ویژگی نیروی انسانی است که از ایران آغاز شد و امروز به بسیاری از نقاط دنیا سرایت کرده است، ابراز کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین بخش اجتماع است، البته نیروی انسانی عالم، فرهیخته و دانشمند نقطه اوج این عرصه است، چرا که نقش هدایتگری را برای جوامع بشری بر عهده دارند، نقشی که در طول تاریخ، انبیاء و اولیای الهی عهده‌دار بوده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیت بسیجی، ادامه داد: بسیجی، خدا محور و خالص است و جز برای خدا قدمی برنمی‌دارد، اعتقادی قوی به آخرت و زندگی پس از مرگ دارد و می‌داند آنچه در این دنیا انجام می‌دهد، حقیقتش در جای دیگر است و اینجا صرفاً صورتی از اعمال او است.

وی تصریح کرد: بسیجی اطاعت خدا را در اطاعت از امام می‌بیند، بنابراین در برابر امام‌المسلمین مطیع محض است و با مناجات و مستحبات به‌دنبال تقویت عقیده خود است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، با بیان اینکه بسیجی برای همه، حتی دشمن خود بسیار مهربان و دلسوز است، خاطرنشان کرد: بسیجی همان کسی است که آب قمقمه خود را به اسیر می‌دهد و در هنگام حمله شیمیایی ماسک صورت خود را برمی‌دارد و روی صورت کودکی می‌گذارد که تنفسش با مشکل مواجه شده، به تعبیر دیگر بسیحی دارای خصلت‌های نفسانی شهامت، رشادت و شجاعت است و اصلاً از غیر خدا ترسی ندارد.

امام‌جمعه کرمانشاه، با یادآوری اینکه بسیجی دنیا را محلی برای عبور می‌بیند، عنوان کرد: شخصیت بسیجی دارای ملکات نفسانی باعظمتی است که همه آن‌ها فضائل الهی، انسانی و اخلاقی هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، با تأکید بر اینکه فضائل انسانی بسیجی در اعمال و رفتار او نمود دارند، تصریح کرد: بسیجی اهل تلاش، کار شبانه‌روزی و جهاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، با بیان اینکه عمر در حال عبور است، گفت: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است از تمام لحظات عمر استفاده کنیم و آن را به میراث ماندگار ابدی مبدل سازیم، انسان این هنر بزرگ را دارد که با نیت خالص و جهاد در راه خدا این مهم را رقم بزند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید اول به فکر دیگران باشد، اظهار کرد: تلاش برای حل مشکلات محرومان از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیت بسیجی است، همانطور که در این سال‌ها حضور بسیجیان را در همه عرصه شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه شهدای خدمت را از مصادیق تفکر و روحیه بسیجی خواند و بیان کرد: اگر مجموعه رفتارهای ما در چهارچوب عمل صالح تعریف شد، می‌توان آن را رفتار بسیجی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به انتخابات پیشِ رو، تصریح کرد: تجربه نشان داده در هر دوره‌ای که مدیریت اجرایی کشور از تفکر، روحیه و عملکرد بسیجی بهره‌مند بوده، کشور به‌شکلی محیرالعقول پیشرفت کرده و هرجا که تفکر غرب‌گرایانه حاکم بوده، کشور به قهقرا رفته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha