چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
دکتر عطاء الله رفیعی

حوزه/رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز در فروردین سال جاری به منظور تکمیل شبکه پژوهشگران خود، فراخوانی جهت همکاری پژوهشی صادر کرده بود که با استقبال بیش از یک هزار نفر از محققان حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر عطاء الله رفیعی آتانی در گفت وگویی اظهار کرد: در این فراخوان، در مرحله اول، رزومه علمی یک هزار و ۱۰۶ نفر از متقاضیان از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت که از بین آنها تعداد ۴۶۷ نفر که دارای رزومه علمی متناسب با ماموریت‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بودند، مصاحبه علمی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت از بین این افراد، ۲۷۴ نفر در مصاحبه این فراخوان مورد پذیرش قرار گرفتند که اسامی آنها در کانال رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس( https://zil.ink/cmir.parliran) اعلام شد.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: این افراد در آینده نزدیک، به صورت حضوری و مجازی در قالب برگزاری مدرسه پارلمانی، آموزش های لازم را در مورد آشنایی با شیوه فعالیت‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، چگونگی انجام پژوهش ناظر به تقنین و طرح‌ها و لوایح و پژوهش‌های بنیادی فرا خواهند گرفت.

وی ادامه داد: همچنین گروه‌های علمی مرکز (گروه اقتصاد، حقوق، فرهنگی - اجتماعی، سیاست، مطالعات مدیریتی، حکمرانی اسلامی، تولیدی - زیربنایی و شورای فقهی) به هر کدام از پژوهشگرانی که در مرحله مصاحبه مورد پذیرش قرار گرفتند، یک طرح پژوهشی ناظر به قانونگذاری را در مدت زمان معینی واگذار خواهد کرد، در نهایت استعدادهای برتر از بین این همین افراد پذیرفته شده که پژوهش بهتری را ارائه دهند، شناسایی خواهد شد.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مدرسه پارلمانی و دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت های این محققات در اجرای طرح های پژوهشی مرکز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha