یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
در دیدار آیت الله اعرافی با رئیس اتحادیه مسلمانان چین

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه بر پرهیز از یک جانبه گرایی در جهان و مقابله با استکبار و ظلم و زور گویی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با یان فامین رئیس اتحادیه مسلمانان چین، در حاشیه اجلاس بین المللی " راه ابریشم معنوی" در شهر کازان دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه های علمیه در این دیدار در باره مراکز تولید علم و دانش در کشور گفت: در جمهوری اسلامی ایران دو کانون مهم تولید علم وجود دارد یکی مراکز و دانشگاههای کشور و دیگری حوزه های علمیه هستند که با سابقه و قدمت درخشان بیش از هزار ساله که دارد در موضوعات دینی و علوم اسلامی و انسانی در موضوعات و رشته های مختلف تولید علم می کند.

وی تأکید کرد: مسلمانان و مراکز دینی و اسلامی جهان به ویژه علما و نخبگان کشورهای عضو بریکس باید تجربیات و روابط خود را با یکدیگر گسترش و تعمیق دهند.

رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی سپس بر پرهیز از یک جانبه گرایی در جهان و مقابله با استکبار و ظلم و زور گویی تاکید کرد.

آقای یان فامین رئیس اتحادیه مسلمانان کشور چین نیز در این دیدار با استقبال از سخنان مدیر محترم حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در زمینه های مختلف اسلامی و دینی آمادگی‌ همکاریهای علمی و دینی داریم

رئیس اداره مسلمانان چین سپس به معرفی اداره مسلمانان چین پرداخت و به برخی از ظرفیت ها و زمینه های همکاری های فرهنگی و دینی میان دو کشور اشاره نمود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha