سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
کد خبر: 1176655
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
 مدیر دفتر ادیان و مذاهب و سرپرست مدیریت اروپا و آمریکا حوزه علمیه قم

حوزه/ مدیر دفتر ادیان و مذاهب معاونت ارتباطات و بین الملل حوزه، از اعزام ۳۰۰ مبلغ زباندان عربی به اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمد صادق امین دین پیش از ظهر امروز در همایش حرم تا حرم که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، مراسم اربعین حسینی را گردهمایی فرادینی برشمرد و اظهار کرد: سید الشهدا (ع) الگویی برای همه انسان ها است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد بین الادیانی اربعین اضافه کرد: طرحی را در گذشته ارائه دادیم که از بزرگان مسیحیت در همایش های شیعیان از جمله اربعین و عکس آن یعنی بزرگان شیعه نیز در مراسمات آنان شرکت کنند.

مدیر دفتر ادیان و مذاهب معاونت ارتباطات و بین الملل حوزه، عنوان کرد: زبان دانان در مرحله نخست اولویت خود را برای کشور، سپس شیعیان بعد اهل تسنن و غیره می گذارند اما شاید در برخی جاها ممکن باشد اولویت ها را تغییر دهیم، در کنگره امام رضا(ع) که در مشهد برگزار شد رئیس مرکز مریم شناسی گفت به واسطه اینکه در لبنان زندگی کردم و با وجهه امام حسین(ع) آشنا بودم اما هنگامی که برای سخنرانی مطالعه کردم متوجه شدم چه شخصیت بزرگی دارد.

وی عدالت خواهی و ظلم ستیزی را دو ویژگی شاخص سید الشهدا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو ویژگی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام امین دین یادآور شد: حوزه های علمیه هرساله از ظرفیت های خود استفاده می کند، اما امسال نسبت سال گذشته با یک جهش قابل توجهی رو به رو هستیم، همچنین که امسال اعزام های هدفمندتری خواهیم داشت و حدود ۳۰۰ مبلغ مسلط به زبان عربی اعزام خواهیم داشت.

وی گفت: مبلغینی که شناسایی شده و در دوره ها شرکت کردند در موکب هایی مستقر خواهند شد، ظرفیت های بین المللی استان فارس بی نظیر است، در بحث گردشگری و پزشکی استان فارس به شدت فعال است.

مدیر دفتر ادیان و مذاهب معاونت بین الملل حوزه، ابراز کرد: تبلیغ ها نباید مختص اربعین شود به این معنا که پس از اربعین نیز ارتباط ها قطع نشود، تلاش ها در ارتباطات بین المللی و ادیانی ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha