جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
پادشاهان پیاده

"پادشاهان پیاده" داستان افرادی است که عاشقانه و با پای پیاده به سمت حرم محبوبشان با نشاطی عارفانه گام برمی دارند و طبعاً حکایت حال این افراد بسیار شنیدنی و خواندنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب به قلم مشترک بهزاد دانشگر و محمدعلی جعفری البته در سال ۹۶ منتشر شده، اما در این سال ها به جهت استقبال مخاطبان یار مهربان، چندین بار تجدید چاپ شده و این موضوع نشان می دهد که نوشتن از موضوعاتی چون پیاده روی اربعین آن هم با قلمی روان و به شکلی روایت گونه تا چه حد می تواند بابِ دل مخاطبان عام و خاص باشد.

"پادشاهان پیاده" در واقع داستان افرادی است که عاشقانه و با پای پیاده به سمت حرم محبوبشان با نشاطی عارفانه گام برمی دارند و طبعاً حکایت حال این افراد بسیار شنیدنی و خواندنی به نظر می آید.

همین باور است که نویسندگان کتاب را تشویق می کند تا داستان دل این پادشاهان پیاده را برای ما در قالب این کتاب روایت نمایند. در این اثر خواننده با تصاویر تازه ای از معرفت و حال هوای آدمی آشنا می شود؛ مخاطب تعاریف جدیدی را در زندگی می یابد و انسان های متفاوتی را در کنار خویش تجربه می کند، به ویژه این که این انسان ها از باورها، نژادها و سرزمین های متفاوت آمده اند. این پادشاهان پیاده در ظاهر همه چیزشان با یکدیگر متفاوت است اما قلب و روحشان عطر حرم را به مشام می رساند و بی رنگی عاشقانه ای در وجودشان ملاحظه می شود.

نویسندگان کتاب در سفری متفاوت توانسته اند سفرنامه خود را از زبان گروهی از هوادارن حسینی که در اربعین حسینی به سمت قبله گاه دل هایشان در حرکتند، روایت کنند، بر این اساس باید گفت "پادشاهان پیاده"واقعی ترین داستانی است که که مخاطب را به خود جذب می کند.

نویسندگان کتاب برای پوشش دادن کامل روایت های سفر اربعین، از دو مترجم عربی و انگلیسی زبان کمک گرفته و ی پای صحبت مردمانی از کشورهای مختلف نشسته اند. در این میان افرادی نیز از ملیت های دیگر بوده اند که حرف دل شان را با زبان فارسی نه چندان کامل و صحیح بیان کرده اند و نویسندگان کتاب نیز دلشان نیامده صفا و معصومیت کلام و لحن واقعی شان را با قلم ویرایش بیالایند؛ به همین خاطر در نقل مطالب تلاش شده تا کمترین دخل و تصرف در کلام و گفتار آن ها صورت گیرد.

به قول نویسندگان کتاب، هر مسافر قصه و رازی جداگانه دارند، با آغازی متفاوت و پایانی که به امام حسین(ع) و اربعین می رسد. همین قصه هاست که به پادشاهان پیاده ما انگیزه برخاستن و حرکت داده و آن ها را تا خانه دوست کشانده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم؛"خیلی از مردمی که رفته اند تایلند تعجب می کنند از دیدن ما و موکب مان. می گویند توی آن فضاها ،شماها چطور این قدر مؤمن مانده اید؟! می گویم این بستگی دارد به تربیت خانواده…شهر من آیوتایا است در تایلند. همه شان مسلمان اند. هشتاد درصد مسلمانند. آشنایی با کربلا در تایلند ،پانصد سال پیش شروع شد. کسی که این مسئله را تبلیغ کرد آقای شیخ احمد قمی بود. ایشان به عنوان تاجر رفت آنجا و … ."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha