دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ سلاله اخلاقی، طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، در پایان‌نامه خود به بررسی تأثیر مثبت خودمراقبتی بر استحکام روابط خانوادگی پرداخته و با استناد به آموزه‌های اسلامی، راهکارهایی برای تقویت این روابط ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سلاله اخلاقی طلبه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان: «آثار خودمراقبتی در خانواده از منظرقرآن و روایات» با راهنمایی خانم طالبی و داوری مرتضی سلمانی دفاع کرد.

خانم اخلاقی در دفاع از پایان نامه خود گفت: خانواده، مهم‌ترین نهاد تربیتی برای رشد و بالندگی افراد محسوب می‌شود. و استحکام خانواده به روابط اثر بخش میان اعضاء آن بستگی دارد. و روابط سالم میان آنها از خودمراقبتی نشأت می گیرد، لذا؛ اثر بخش‌ترین تعاملات خانواده بر مبنای خودمراقبتی است.

طلبه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان اظهار کرد: در این پژوهش، به بررسی اهمیت خودمراقبتی در استحکام بنیان خانواده پرداخته شده است.

وی با تأکید بر نقش کلیدی خانواده در رشد و تعالی افراد گفت: ارتباط مستقیمی میان روابط سالم اعضای خانواده و خودمراقبتی است.

خانم اخلاقی با بیان اینکه در این پژوهش، مفهوم خودمراقبتی از ابعاد مختلف روانشناسی، اخلاق و قرآن کریم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است گفت: مؤلفه‌های مختلف خودمراقبتی در حوزه‌های روابط زوجین و والدین و فرزندان شناسایی و آثار آن‌ها بر اساس آموزه‌های اسلامی تبیین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha