سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

روانشناسانه‌ترین مسایل اجتماعی و زندگی در روایت اهل‌بیت‌(ع) وجود دارد؛ بنابراین دیگر نیازی به فلاسفه غربی نداریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد اعظم قم، اهل‌بیت‌(ع) را میراث داران انبیاء دانست و اظهار داشت: ائمه‌معصومین‌(ع) دو میراث بزرگ از پیامبر‌اکرم‌(ص) به یادگار دارند که یکی از آنها مادی و دیگری معنوی و شامل آموزه‌های دینی و علمی است.

وی، میراث مادی را شامل زره، عبا، عصای پیامبر و... دانست و افزود: هر چند ائمه معصومین‌(ع) بر احوال جامعه و آینده و اتفاقات آگاه بودند، اما در زندگی خصوصی رفتاری عادی داشتند و از علم غیب، استفاده اختصاصی نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با بیان این مطلب که روان شناسانه‌ترین مسایل اجتماعی و زندگی در روایت اهل‌بیت‌(ع) وجود دارد، تاکید کرد: با این حال چرا ما باید به سراغ فلاسفه غربی رفته و از «قال‌الصادق‌(ع)» و «قال‌الباقر‌(ع)» استفاده نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه اصحاب ائمه اطهار‌(ع) در تبیین و نشر معارف دینی نقش کمیل‌بن زیاد، یکی از اصحاب مخصوص حضرت علی‌(ع)، در این خصوص اشاره کرد و ابراز داشت: کمیل دارای چنان جایگاهی است که از اصحاب خاص امیر‌المومنین‌(ع) بوده و نامه 61 نهج‌البلاغه خطاب به ایشان است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به بخشی از وصایای امام علی‌(ع) به کمیل‌بن‌زیاد خاطرنشان ساخت: پیامبر‌(ص) تربیت شده خداوند و حضرت‌علی‌(ع) نیز تربیت شده پیامبر‌(ص) بودند و این امام همام نیز معلم تمام مومنین بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، انجام امور زندگی با معرفت و درک هرچه بیشتر ‌پرهیز از پر حرفی و پر خوری را از جمله وصایای مهم امام علی‌(ع) به کمیل‌بن‌زیاد عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha