سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 250579
۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵

کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» اثر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد فنایی اشکوری از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) وارد بازار نشر شد.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبرحوزه، هدف اولیه کتاب، تبیین میراث گرانبهای فیلسوفان معاصر، در خلال تاریخ فلسه معاصر بوده است و در این بین ضمن معرفی فیلسوفان، به نقد بعضی از آراء فلسفی آنها می‌پردازد.

کتاب از 12 فصل، یک مقدمه و یک خاتمه تشکیل شده است.

نویسنده در هر فصل از فصول دوازده‌گانه، ابتدا مختصری از زندگی‌نامه عمومی هر فیلسوف را بیان کرده و به عنوان نمونه بعضی از نظریات مهم آن فیلسوف را به بحث گذاشته است.

فلیسوفانی که مولف، آراء آنها را به بحث گذاشته است افرادی چون «حضرت امام خمینی‌(ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، مهدی حائری، سید جلال‌الدین آشتیانی، سید محمد باقر صدر، محمد تقی جعفری، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله محمد تقی مصباح‌یزدی، سید احمد فردید، حکمت اُنسی، سید حسین نصر و حکمت خالده» می‌باشند.

نگارنده، در بخش خاتمه، مباحثی را در مورد کلیت فلسفه معاصر، مطرح کرده است و در باب ویژگی‌های فلسفه و فلاسفه اسلامی، به بیان موضوعاتی، شامل: «کثرت فلیسوفان در عصر حاضر، تنوع علائق فلسفی آنها، معرفی شدن فلسفه اسلامی به دیگر به جهان توسط علامه طباطبایی، به همکاری‌ هانری کربن، شروع مطالعه فلسفه غرب توسط فلاسفه اسلامی، توجه به فلسفه تطبیقی، تحول در آموزش فلسفه، عمومی شدن فلسفه، درخدمت دین قرار گرفتن فلسفه، محوریت حوزه قم و غلبه بر مخالفین فلسفه» می‌پردازد.

کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» به قلم حجت‌الاسلام محمد فنایی اشکوری، با شمارگان هزار نسخه، در 448 صفحه و با قیمت 5400 تومان، از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) به چاپ رسیده است.

عزیزان جهت اطلاع از نحوه توزیع کتاب به نشانی: قم خیابان شهدا، کوی ممتاز، پلاک 38، مراجعه کنند و یا با تلفن 2113629-0251 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha