پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

حجت­ الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان پاکستان و خودداری از اقدامات افراطی، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اهل سنت می­ توانند با حفظ عقاید خود از معارف ناب اهل ­بیت(ع) نیز استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت ­الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای انفجارهای تروریستی اخیر کویته پاکستان که در مسجد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به دسیسه­ های دشمنان در ایجاد این حادثه، اظهار داشت: این فتنه ریشه در دشمنی طالبان و القاعده دارد؛ این جریان­ ها درصدد ایجاد فتنه بین مسلمانان پاکستان هستند.

وی افزود: خواسته مسلمانان پاکستان و خانواده­های متحصن در منطقه کویته، برکناری مسئولان حکومتی منطقه بود که برخی از آنها دارای عقائد افراطی نیز بودند که خوشبختانه این تحصن به ثمر نشست.

معاون بین ­الملل حوزه­ های علمیه با اشاره به حضور پررنگ اهل تسنن پاکستان در کنار شیعیان برای محکومیت این اقدام تروریستی، خاطرنشان کرد: رهبر جماعت اسلامی و دیگر رهبران اهل­ سنت این کشور در تظاهرات­ های محکومیت این اقدام ننگین شرکت کردند و با خانواده­های قربانیان اظهار همدردی نمودند.

حجت ­الاسلام والمسلمین زمانی به اظهارات رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان اشاره کرد و افزود: سید منور حسن در اظهاراتی در تظاهرات مردم لاهور اعلام کرد که شیعیان و اهل ­سنت یک پیکر هستند و درد مشترکی دارند؛ جانشین او نیز که به عنوان سخنران رسمی این تظاهرات بود، روز شهادت شیعیان را روز عزای اهل­ سنت پاکستان عنوان کرد.

معاون بین ­الملل حوزه ­های علمیه با بیان این که وحدت کنونی مسلمانان پاکستان حاصل دو دهه تلاش علمای این کشور است، ادامه داد: علمای پاکستان در مدت دو دهه توانستند صلح و دوستی بین مذاهب در این کشور را به ارمغان آورند.

وی با اشاره به دستاوردهای اتحاد علمای پاکستان، بیان کرد: افزایش سطح فرهنگ همزیستی مسالمت­ آمیز شیعه و اهل­ سنت پاکستان، آگاه کردن مردم از اندیشه ­ها و معارف ناب اهل بیت(ع) و برخورد با جریان شیعه ­ستیزی در پاکستان، از دستاوردهای تشکیل این جمعیت به شمار می­رود.

معاون بین­ الملل حوزه­ های علمیه با بیان این که اتحاد علمای پاکستان در سایه تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) شکل گرفت، اضافه کرد: هدف ما صدور اسلام و آرمان­ های انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای جهان است و این هدفی است که دشمن از آن می هراسد.

حجت­ الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان پاکستان، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اهل سنت می ­توانند با حفظ عقاید خود از معارف ناب اهل­بیت(ع) نیز استفاده کنند. 

وی با اشاره به این که بنا به تأکید قرآن، راز پیروزی، استقامت و صبر است، تأکید کرد: مفهوم این آیات از قرآن کریم این است که نباید از شهادت هراسید و اگر جان و مال خود را وقف اسلام کنیم، می­ توانیم پیروز باشیم.

معاون بین­ الملل حوزه­ های علمیه تاکید کرد: خون هزاران شهدای پاکستان، ثابت کرد که دشمنان نمی ­توانند همت و عقیده مسلمانان را سست کنند.

حجت ­الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر تقویت وحدت مذاهب اسلامی، ابراز داشت: معتقدیم که مسلمانان همه نقاط جهان، باید از هرگونه اقدام شتاب­زده و افراطی پرهیز کنند، چون در فضای سالم می­ توانند گفتمان بین مذاهب را انجام دهند.

وی با عنوان این که جریان­ های افراطی زودگذر هستند، گفت: آنچه باقی می­ ماند، وحدت بین مسلمین است و در سایه این اتحاد می­ توان اندیشه تمدن ­ساز اسلامی را به کشورهای جهان صادر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha