جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
همکاری‌ها

حوزه/ معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: هدف نظام تربیتی، مبتنی بر آموزه های دینی است و متولی تبیین و تفسیر روش و الگوهای تربیتی حوزه و مراکز حوزوی است و حوزه می تواند همکاری های خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدرضا رحیمی امروز در اولین نشست کارگروه تخصصی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش  که در سالن همایش های غدیر در قم برگر گزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه شناسایی ظرفیت های این دو نهاد است گفت: حدود دوازده سال پیش تفاهم نامه بین حوزه و آموزش پرورش برای همکاری بیشتر و شناساییی ظرفیت ها به تصویب رسید.

وی گفت: در حال حاضر سند تحول بنیادین از حالت تفاهم نامه خارج شده و به عنوان تکلیف قانونی در آمده است.

رحیمی افزود:  همکاری بین دو نهاد  در سند تحول 131 بند ذکر شده حدود 95 سند، مستلزم همکاری بین دو نهاد لازم  الاجرا است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با بیان اینکه هدف نظام تربیتی مبتنی بر آموزه های دینی است و طبیعی است متولی تبیین و تفسیر روش و الگوهای تربیتی حوزه و مراکز حوزوی است گفت: حوزه می تواند همکاری های خوبی با آموزش و پرورش در این مسائل داشته باشد.

وی گفت: ستاد همکاری ها، مرکز تولید فکر است و در این مرکز پیشنهادهای همکاری ارائه و در نهایت به تصویب مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه و وزیر آمزوش و پرورش خواهد رسید و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

رحیمی با بیان اینکه در آموزش و پرورش کارگروه هایی مانند برنامه ریزی، پژوهش، تحقیقات، آموزش تربیتی شکل گرفته اظهار داشت: در مجموعه دفتر تبلیغات ظرفیت های خوبی در حوزه ترویج آموزه های دینی و اعزام مبلغ وجود دارد و این مرکز با این همه ظرفیت می تواند گام موثری در ستاد همکاری ها بر دارد.

معاون پژوهش ستاد همکاریها اظهار داشت: لازم است اعزام براساس نیازسنجی ها و نیاز مخاطبین صورت گیرد و داشتن سامانه جامع اعزام مبلیغ نیز در این سطح می تواند کمک شایانی بین دو نهاد داشته باشد.

حجت الاسلام کمالی مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیعات اسلامی نیز  در سخنانی به ارائه گزارشی از گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات پرداخت و گفت: بحث گروه تبلیغی با توجه به اهمیت تبلیغ می تواند نقش موثری در همکاری با آموزش و پرورش ایفا کند.

وی گفت: به دلیل اهمیت بحث، گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات دستور تشکیل گروه های تبلیغی را ارائه نموده و در حال حاضر 500 گروه تبلیغی در این مرکز شکل گرفته و دویست گروه مجوز شکل گیری داده شده و 50 گروه تخصصی ثبت شده است.

مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی گفت : این دفتر  در سال گذشته، 450 گروه تبلیغی به سراسر کشور اعزام  کرد و از شاخصه های گروه های تبلیغی مستمر بودن و حضور در مدارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha