شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
اولین نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های همسران و خانواده روحانیون خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر کل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه، خانواده محوری را رویکر این مرکز عنوان کرد.

حجت الاسلام احسان علائیان، مدیر کل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان این‌که مقام عظمای ولایت امسال را  سال رونق‌ تولید نامگذاری کرده‌اند، تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه در چند سال اخیر وارد عرصه تولید شده است و در واقع، اعتقاد ما بر این است، که خانواده طلبه بایستی یک خانواده الگو در جامعه و کشور باشد.

مدیر کل معیشت و توانمندسازی حوزه های علمیه، حمایت از تولید داخل را یک اصل مهم و مسلم دانست و افزود: تلاش می‌کنیم که فضا را به سمت توانمند سازی خانواده‌های طلاب پیش‌ ببریم، که نیاز امروز جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که علمای قدیم و همسرانشان به تولید صنایع دستی و کشاورزی می‌پرداختند، عنوان کرد: آن‌ها به اقتصاد خانواده‌های‌ خویش کمک می‌کردند و در حال حاضر نیز علمای مطرحی در قم هستند، که همسرانشان در بحث خیاطی ورود پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام علائیان ادامه داد: بر همین اساس ما هم رویکرد را خانواده محور قرار داده‌ایم و در حوزه‌های مختلف در ابتدا به آموزش مباحث مختلف به خانواده‌های طلاب اهتمام ورزیده‌ایم.

وی ضمن اشاره به اولین نمایشگاه‌ دستاوردهای همسران‌ طلاب خراسان جنوبی، بیان کرد: در این نمایشگاه، شاهد ظرافت و کیفیت کار صنایع تولیدی همسران طلاب خراسان جنوبی بودیم و به همین سبک و کیفیت نمایشگاه‌هایی در شهرهای مشهد، تبریز، کردستان و سایر شهرها و استان‌ها برپا شده است.

مدیر کل معیشت و توانمندسازی حوزه های علمیه کشور، آنچه از رویکردهای رهبری در حوزه‌های اقتصاد بیان شده را برای همگان چراغ راه دانست و افزود: کار این عزیزان و خانواده‌های شان که در حقیقت ورود به عرصه تولید و اقتصاد است و این خود یک نوع جهاد بزرگ به حساب می‌آید.

حجت الاسلام علائیان ضمن اشاره به صنایع دستی تولید شده، توسط خانواده‌های طلاب از آن به عنوان یک کار بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: بسیاری از توریست‌ها وارد کشور ما می‌شوند، که علاقه زیادی به این صنایع دستی دارند و متعاقب آن درآمد خوبی‌ نیز می‌تواند، عاید تولید کنندگان عزیز کنند.

وی با اشاره به این‌که رابطه عمیقی بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و تمدن ایرانی اسلامی ما وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر آن شود، اظهار کرد: صنایع دستی که آمیخته با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما است، می‌تواند زمینه‌ساز ابلاغ پیام‌های انقلاب ما به خارج از کشور شود.

حجت الاسلام علائیان، ایجاد گروه های لیدر برای آشنا کردن توریست ها با فرهنگ جمهوری اسلامی را نیاز کشور دانست و افزود: رهبران فرهنگی به عنوان لیدر، آموزش دیده شده اند، تا به عنوان رهبر و راهنمای با تورهای گردشگری خارجی همراه شده، که اهداف ما، نظام ما و انقلاب ما را از طریق همین آثار تاریخی و صنایع دستی به دیگر مردم کشور ها انتقال دهند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha