شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار جلالی پدافند

حوزه/ رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر این است که باید با پدافند غیر عامل کاری کنیم که اگر دشمن تهدید خود را عملی کرد، اثری بر کشور ما نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار جلالی در دیدار با  حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان، مأموریت سازمان پدافند غیر عامل را پایش تهدیدات دشمن در بخش های غیر نظامی کشور معرفی کرد.

وی افزود: در ابتدای فعالیت این  سازمان، تمرکز بر بی اثر کردن تهدیدات نظامی دشمن بر کشور بود که در این راستا پروژه های عمرانی و توسعه ای مورد توجه قرار می گرفت. در ادامه فعالیت ها، تهدیدات تغییر یافت و در کنار تهدید نظامی، تهدید سایبری، زیست محیطی و... نیز مطرح شد.

وی با اشاره به التزام وزارتخانه ها و سازمان ها نسبت به ایجاد معاونت پدافند غیر عامل گفت: امروزه در تمامی دستگاه ها، وزارتخانه ها، استان  ها و... معاونتی به عنوان معاون پدافند غیر عامل شکل گرفت و بر اساس رویکرد علمی و فرهنگی تهدیدات را در حیطه مربوطه بررسی می کنند.

وی با اشاره به انتظارات رهبری از پدافند غیر عامل گفت: ایشان تأکید داشت که پدافند غیر عامل مانند مصونیت بدن است؛ باید کاری کنیم که اگر دشمن تهدید خود را عملی کرد، اثری بر کشور ما نداشته باشد.

وی افزود: ایشان تأکید کرد که این مصونیت باید در تمامی عرصه های کشوری وجود داشته باشد و امری مستمر و همیشگی و به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد و دنبال شود. در این عرصه تلاش کردیم حوزه های تهدیدی جدید را شناسایی و راه های بستن این تهدیدات و بی اثر کردن آنها را بررسی کنیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات عمده در این عرصه گفت: در گذشته ارتباطات رسانه ای صدا و سیما به صورت ماهواره ای بود که برای پدافند غیر عامل، این مسئله با فیبر نوری برطرف شد و در تحریم ماهواره ای مشکلی در پخش تصاویر به وجود نیامد.

وی در پایان افزود: در عرصه هسته ای نیز تهدیدات را بی اثر کردیم و به شرایطی رسیدیم که در عرصه تأسیسات هسته ای، تهدید نظامی کارآیی نداشته باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha