جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابراهیمی موسی قزوین

حوزه/ در گذشته جبهه دشمن آشکار بود، اما امروز دشمن با فتنه، آمیختن حق و باطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تا مردم را دچار تردید کند، لذا وظيفه امروز روحانيون اين است كه با روشنگري، مسير را روشن سازند.

حجت الاسلام و­­­­­­­­­المسلمين سيد موسي ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی "داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس"، بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس روحانيت، چندين نقش محوري و کليدي برعهده داشت که مهمترين آن، دفاع و اطاعت از ولايت فقيه و پاسداري و حفاظت از اسلام و قرآن بود.

وی با اشاره به نقش روحانیت در نهضت‌ها و حرکت های انقلابی، عنوان کرد: در طول تاريخ ایران نيز در هر نهضت و انقلاب الهي و مردمي، علماي اسلام جزو پیشگامان بوده اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: روحانیت در مقايسه با ديگر اقشار، از بيشترين تعداد شهدا برخوردار است و نام روحانيون شهيدي همچون مطهري، مفتح، بهشتي، باهنر، شاه آبادي ،سردار آزادگان مرحوم سيد علي اكبر ابوترابي و شهداي محراب همچون قاضي طباطبايي، مدني و ... آذین بخش صفحات تاریخ این کشور است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: روحانيت هيچ موقع خود را جداي از مردم و ملت احساس نکرده و در طول جنگ تحمیلی همراه با گروه های مختلف مردمی، در مسئولیت های مختلف پشتيباني، تبليغ و رزم با مردم همراه بود و بدون شك حماسه روحانيون در دفاع مقدس، همواره در تاريخ اين سرزمين ماندگار و پايدار خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، نقش روحانيت در پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران را اساسي و حياتي دانست و گفت: با توجه به تاريخ گذشته ايران، هر موقع جنگي رخ داده، قسمتي از خاک کشور جدا شده، در حالي که در طول 8 سال دفاع مقدس، با رهنمودهاي امام راحل، تلاش های روحانيون و فداکاري مردم نه تنها يک وجب از خاک ايران جدا نشد، بلکه انقلاب اسلامي به پيروزي بزرگی دست يافت و بي شك نقش روحانيون در طول هشت سال دفاع مقدس، بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي اضافه کرد: همان طور که روحانيت قبل از پيروزي انقلاب اسلامی در سرنگوني نظام شاهنشاهي نقشی مؤثر داشت، بعد از پيروزي انقلاب نيز اين وظيفه خطير را به خوبي ايفا کرده و زحمات زيادي را در اين راه متحمل شدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بيان کرد: سخن امام خمینی(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به جهان با توجه به بيداري كشورهاي اسلامي، در حال محقق شدن است و انقلاب ایران به الگوي ملت کشورهاي اسلامي تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: فشارها و تحریم های دشمن نه تنها مشكلي براي ايران ایجاد نکرده،  بلكه  ايران استوارتر و محکم تر از قبل شده، البته همه این توفیق‌ها در سایه مدیریت و هدایت  رهبر معظم انقلاب و شعور بالای سیاسی مردم و جوانان با بصيرت محقق گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نقش امروز روحانیت در دفاع از نظام اسلامی را به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: در گذشته جبهه دشمن آشکار بود، اما امروز دشمن با فتنه، آمیختن حق و باطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تا مردم را دچار تردید کند و وظيفه امروز روحانيون اين است كه با روشنگري، مسير را روشن سازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha