جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد جمکران

حوزه/ مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران از همکاری 450 قاری و مؤذن ممتاز و بین المللی در­ ویژه برنامه های نوروزی خبر دارد.

مصطفی زحمتکش در­گفت وگو با خبرنگار­ خبرگزاری­«­حوزه»، به ویژه برنامه های متنوع دارالقرآن مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: این واحد در ایام تعطیلات نوروز و با استفاده از ظرفیت بالای نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس، برنامه های فرهنگی با رویکرد قرآنی متعددی را در طول روز برای بهره مندی بیشتر زائرین تدارک دیده است.

وی "مشاوره حفظ قرآن و تصحیح قرائت نماز" را یکی از برنامه های موفق این واحد عنوان کرد و افزود: در این برنامه روزانه، 8 استاد که از حافظان کل قرآن می باشند، در­4 جایگاه و در دو نقطه از مسجد مقدس جمکران مانند مسجد مقام و شبستان امام علی (ع) در دو نوبت صبح و عصر، عهده دار ارائه مشاوره در زمینۀ حفظ قرآن و همچنین تصحیح قرائت نماز می‌باشند.

مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در­ موضوع تصحیح قرائت نماز در بخش خواهران نیز روزانه 4 استاد در دو نوبت صبح و عصر در (مسجد مرمر) برای ارائه خدمت به زائرین مشغول فعالیت می باشند.

زحمتکش " ختم کل قرآن به صورت حزبی" را از دیگر برنامه های این واحد دانست و افزود: در این برنامه که با عنوان« هر زائر یک حزب» می باشد، روزانه 6 بار ختم کامل قرآن کریم در 3 جایگاه در مسجد مقام (مسجد برادران و خواهران ) به منظور سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (عج) انجام می‌گردد و پیش بینی می شود این تعداد ختم روزانه تا پایان تعطیلات افزایش داشته باشد.

وی به برپایی دو محفل بزرگ انس با قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: به‌حمدالله توانستیم با حضور قراء ممتاز و بین المللی کشور، دو محفل انس با قرآن را با حضور جمعی از عاشقان و شیفتگان حضرت بقیه الله اعظم(عج) در لحظات تحویل سال و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در شبستان بزرگ کربلا برگزار کنیم.

مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران به حضور گروههای ممتاز تواشیخ و هم خوانی کشورمان در طول تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در هفته ای که پشت سر گذاشته ایم و در برنامه های مختلف ویژه تحویل سال و محافل انس با قرآن از گروه های ممتاز و بین المللی تواشیح میعاد، معراج، حضرت معصومه (س) و حضرت بهره بردیم.

زحمتکش در بخش دیگری از گفت وگوی خود به معرفی ویژه برنامه قرآنی ربیع الانام پرداخت و افزود: این ویژه برنامه که از روز شنبه و تا پایان تعطیلات در شبستان کربلا برگزار خواهد شد، حاوی برنامه های متعدد قرآنی و اجرای مسابقه زنده می باشد.

وی  ادامه داد: برگزاری هشت مسابقه  قرآنی و اهدای 10 جایزه نفیس به قید قرعه به برندگان در هشت شب از ویژگی های این ویژه برنامه قرآنی می باشد.

مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در ویژه برنامه قرآنی ربیع الانام هر شب میزبان قاریان، حافظان، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی به همراه خانواده ایشان هستیم.

زحمتکش گفت: این ویژه برنامه هر شب به جز شب‌های سه شنبه و پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و در شب های سه شنبه و پنج‌شنبه این ویژه برنامه بعد از دعای توسل و کمیل با حضور نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوۀ شرکت علاقه‌مندان در مسابقه قرآنی "ربیع الانام"، اظهارداشت: برای شرکت در این مسابقه هر روز یک هزار برگه حاوی متنی قرآنی به همراه سؤالات و پاسخ نامه میان نمازگزاران توزیع می گردد و برای ارسال پاسخ نامه می توانند برگۀ مخصوص پاسخ نامه را در صندوق های مشخص شدۀ مسابقه، در صحن های مسجد مقدس جمکران و شبستان کربلا بیندازند و همان شب بعد از نماز مغرب و  عشاء به منظور اطلاع از نتیجه قرعه کشی در شبستان کربلا حضور داشته باشند.

مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در پایان از راه اندازی شبستان قرآنی ویژه خواهران، برادران و کودکان نیز خبر داد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha