جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جوشقانیان

حوزه / مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت:شهادت طلبی مهمترین رکن فرهنگ انتظار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام والمسلمین جوشقانی، صبح امروز در دوره آموزش روایتگری سیره شهدا ویژه خواهران و برادران طلبه لرستانی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت اساس و پایه دین مبین ما است افزود:در برخی از آیات و روایات شرط پذیرش اعمال انسان جهاد فی سبیل الله و ایثار و شهادت است و همین مساله اهمیت سیره و فرهنگ شهدا را دو چندان آشکار می سازد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که می فرمایند؛شکست فرهنگ مادی غرب جز با شهادت طلبی امکان ندارد تصریح کرد:با نگاه به مبدا که همان مکتب عاشورا است می توان در سایه سار شهادت منتظران امام زمان(عج) بود.

روحانی پیشکسوت و رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه ارکان اصلی ساختمان ولایت بر سه اصل معرفت ،محبت و اطاعت استوار است تصریح کرد:از مسیر ولایت می توان به معنویت رسید و در سایه سار فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانی با اشاره به اینکه دومین اصل ساختمان ولایت محبت است خاطر نشان کرد:محبت به آل الله و اهل بیت(ع) نیز باید به گونه ای باشد که محبتی خالصانه و سرشار از اخلاص باشد و رنگ و بوی تولی و تبری را نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت ع در پی داشته باشد.

وی دشمن اصلی اهل بیت(ع) را استکبار و نظام سلطه دانست و بیان داشت:راویان طلبه در کاروانهای راهیان نور باید به این مساله و ترویج فرهنگ استکبار ستیزی در بین زائران توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم کشور اطاعت و تبعیت را نیز از جمله دیگر ویژگی های اصلی ساختمان ولایت برشمرد و گفت:اطاعت و تبعیت باید همانند پرچمدار عاشورا قمر منیر بنی هاشم(ع) و شهدای کربلا اطاعتی محض و بی منت باشد و همواره و در تمام شرایط مطلق در رکاب امام و ولایت بود.

حجت الاسلام جوشقانی با بیان اینکه جهادت و شهادت و شهدای والامقام حلقه اتصال بین ما و مقربان و سرآمدان الهی هستند افزود:شهدا بهترین و ارزشمندترین الگو برای همه اعصار و اقشار هستند و باید در جهت تعمیق و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت با تمام توان گام برداشته شود.

روحانی رزمنده و راوی پیشکسوت جبهه ایثار و شهادت با بیان اینکه انس با شهدا و سیره این بزرگواران باید روز به روز در جامعه پررنگ تر شود تصریح کرد:شهدا ناب ترین الگوی تربیتی و اخلاقی برای بشریت هستند و با الگوگیری از سیره این عزیزان می توان بسترهای تربیت قرآنی را در جامعه امروز رقم زد.

حجت الاسلام جوشقانی با اشاره به اینکه در کاروان های راهیان نور بیش از ۹۰ درصد زائران نوجوانان و جوانان هستند خاطر نشان کرد:لزوم برنامه ریزی تبلیغی هدفمند و بهره گیری از ظرفیت پذیرش افراد این کاروانها به معارف جهاد و شهادت باید در راس برنامه های تبلیغی طلاب راوی این کاروانها قرار گیرد.

وی استفاده از ظرفیت یادواره های شهدا از تمام اقشار و ظرفیت منبرها و مداحی برای شهدا را تیز از دیگر ظرفیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و گفت:راویان مبلغ و طلبه باید با نگاه قرآنی روایی به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین مخاطبان کاروانهای راهیان نور بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha