جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تراشیون

حوزه/ در طلاق عاطفی زن وشوهر به دلیل یک سری مشکلات از نظر روحی از هم فاصله گرفته و برای یکدیگر بیگانه می شوند و این مسئله ریشه محبت را در خانواده می خشکاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، امروز در کارگاه آموزشی با موضوع «توانمند سازی مولفه های خانواده سالم »، در مدرسه علمیه کوثر اصفهان، اظهار کرد: مقوله خانواده به عنوان  زیر ساخت شکل گیری جامعه، همیشه در همه جوامع بشری مورد اهمیت بوده است، خصوصا در تفکر آموزه های اسلامی و نظام و جامعه اسلامی، خانواده به عنوان نهاد سازنده اجتماع معرفی می شود.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در سالهای اخیر، افزود: این آمار، مربوط به طلاق های ثبت شده و محضری می باشد در حالی که آمار بالایی از انواع طلاق وجود دارد که غیر ثبتی هستند و متاسفانه آثار و عواقب آنها کمتر از طلاق های رسمی نیست، به عنوان نمونه طلاق عاطفی یکی از این انواع می باشد، که زن وشوهر به دلیل یک سری مشکلات از نظر روحی از هم فاصله گرفته و برای یکدیگر بیگانه می شوند و این مسئله ریشه محبت را در خانواده می خشکاند.

کارشناس و مشاور خانواده خاطر نشان کرد: عمده مشکلات در خانواده های امروز ندانستن است و اگر بخواهیم خانواده را ارتقا دهیم باید آگاهی نسبت به دو مقوله دانش و مهارت خانواده را افزایش دهیم.

حجت الاسلام تراشیون ابراز داشت:  دانش همان شناخت است و مهارت، دانش به اضافه تجربه و تمرین است و در صورتی که این سه مورد با هم باشند می توانند انعکاس دهنده اثر مطلوب در خانواده باشند.

مشاور خانواده افزود: در زندگی مشترک مشکلات وجود دارد و این مشکلات بنا به سه دلیل عمده می باشد که اولین علت وجود تفاوت در تربیت ها می باشد، چرا که تربیت شاخصه گذاری نشده و زن و مرد در دو خانواده و دو محیط کاملا متفاوت تربیت شده اند .

وی با بیان اینکه دومین علت وجود اختلافات، وجود تفاوت در ویژگی هاست گفت: یکی از علت هایی که در زندگی های مشترک مشکل آفرین است، تفاوت هایی است که در جنسیت زن و مرد وجود دارد.

حجت الاسلام تراشیون ابراز داشت:  مردان و زنان در نحوه دیدن، فکر کردن و شنیدن خیلی با هم متفاوت هستند، مردان کلی نگرند، حتی اگر دقت خوبی داشته باشند که همین مسئله منجر به بروز اختلاف می شود.

وی ادامه داد: سومین دلیل بروز مشکلات، تفاوت در نیازها و دسته بندی آنها می باشد، بدین معنا که زن و مرد هر دو نیازهای مشترک دارند به عنوان مثال نیاز به محبت، در حالی که اولویت بندی ها متفاوت است.  زوجین حتی آنجایی که نیاز مشترک دارند، تبعات آن متفاوت است، به عنوان مثال نیاز به محبت در زنان ومردان وجود دارد، ولی اولویت های آن ها با هم تفاوت دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : کار برای خانواده به دو شکل باید تغییر کند، زیرساخت اصلاح و روی اصل تربیت کار شود و گام دوم اینکه غلط های تربیتی اصلاح گردد، چرا که اگر بخواهیم سطح جامعه را از لحاظ خانوادگی ارتقا دهیم و بصیرت وآگاهی ایجاد کنیم، باید نیازها را بشناسیم و رفتارهای اجتماعی را بر اساس ویژگی ها و نیازها تنظیم کنیم. 

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha