جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج

همایش ائمه جماعات، مسئولان هیئت امنای مساجد و جمعی از فرماندهان بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این همایش که عصر امروز در مسجد امام حسین (ع) قم برگزار شد ، سرهنگ پاسدار امیر حسین مرادی، فرمانده بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) با تاکید بر این که امروز جنگ نرم دشمن واقعیتی است که هیچ کس نمی تواند دامنه و تاثیرات آن را در جامعه انکار کند، اظهار داشت: در چنین شرایطی که دشمن با همه توان در جنگ فرهنگی وارد شده و به دنبال نفوذ و ولنگاری فرهنگی در جامعه ماست، باید از ظرفیت عظیم مساجد در مقابله با توطئه های شوم دشمن نهایت استفاده را کنیم.

وی به نقش مهم روحانیت به خصوص ائمه جماعات در این باره اشاره کرد و افزود: مساجد بهترین سنگر دفاع از هویت دینی ، اخلاق ، تقویت معنویت و نیز تقویت توانایی های ارزشمند نسل جوان است و لذا باید نگاه همه جانبه ای به نقش و کارکردهای مساجد داشت.

مرادی همچنین با تاکید بر این که بی شک وجود مساجد در هر محل باعث خیرات و برکات زیادی برای اهالی آن محله می‌شود، خواستار تقویت حضور نسل جوان در مساجد شد و گفت: امروز ائمه جماعات می توانند به خوبی به ارتقای سطح بصیرت سیاسی و اجتماعی و توانمندی های فرهنگی جوانان در مساجد کمک کنند.

حجت الاسلام سجادی، امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) پردیسان نیز در این مراسم با اشاره به نقش این مسجد در جمع آوری کمک های خیریه برای خانواده های محروم بیان داشت: مسجد حضرت زینب از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد و در حین ساخت و ساز فعالیت فرهنگی خود را با تیم بسیار قوی و متشکل از 20 تن از طلاب و روحانیون فعال و علاقه مند شروع نمود و در ادامه نیز اقدام به راه اندازی هیئت فاطمیه توسط همین طلاب و فضلا شد.

وی افزود: اهتمام به احیای فریضه امر به معروف و هدایت و ارشاد جوانان از دیگر برنامه های مهم مسجد ما می باشد که امیدواریم در این مسیر با عنایات الهی موفق تر از قبل باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha