جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدصادق ابطحی

حوزه/ استاد حوزه با گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: از دوران انقلاب تا جنگ تحمیلی و فتنه منافقین تا فتنه های ۷۸ و ۸۸ افرادی که بر محور ولایت حرکت کردند، توانستند خود را از فتنه ها نجات دهند، اما آنان که از ولایت فاصله گرفتند، در دام دشمن گرفتار و به انحطاط کشیده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق ابطحی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان در آستانه سالروز حماسه 9 دی، پیرامون بصیرت گفت:یکی از بزرگترین عواملی که انسان را در مسیر سقوط و انحراف سوق می دهد، غفلت است که نقطه مقابل آن بصیرت، تیزبینی و ژرف نگری نسبت به حوادثی است که در اطراف انسان می گذرد.

وی در رابطه با عاقبت افراد دارای بصیرت در طول تاریخ اظهار کرد: در طول تاریخ افرادی که بصیرت داشتند در حوادث مهم بهترین تصیم را گرفتند، اما بی بصیرت ها معمولا دچار انحطاط و سقوط شدند.

عضو شورای جامعه ائمه جماعات استان اصفهان پیرامون شناخت حق و باطل تصریح کرد: امیرالمومنین در جواب افرادی که در جنگ در اصل جنگ و شناخت حق و باطل مردد شده بودند فرمودند: الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبر[2]، براین اساس کسانی در این شرایط می توانند ثابت قدم باشند که اهل بصیرت و صبور باشند که این دوعامل انسان را در شرایط و گردنه های سختی به خوبی عبور میدهد.

وی در ادامه افزود: امام صادق: العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس کسی که عالم به زمان خود(با بصیرت) باشد و دچار تحلیل های غلط نشود، فتنه ها بسویش هجوم نمی آورد و توان تشخیص حق از باطل را دارد.

استاد حوزه در بیان مهم ترین شاخص بصیرت ابراز کرد: یکی از مهم ترین شاخص ها در مسیر بصیرت رهبری است که می تواند انسان را راهنمایی کند چنانچه که پیامبر اسلام(ص) به امیرالمومنین(ع) فرمودند «و لولا انت یا علی لم یعرف المومنون بعدی / یا علی اگر تو میان امتم نبودی اهل ایمان بعد از من شناخته نمی شدند»، بنابراین وجود شاخص (ولایت) و محور برای عبور از فتنه های صعب العبور لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در ادامه افزود: از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و فتنه منافقین تا فتنه های 78 و 88 افرادی که بر محور ولایت حرکت کردند، توانستند خود را از فتنه ها نجات دهند، اما آنان که از ولایت فاصله گرفتند، نابود شدند و به انحطاط کشیده شدند.

نماینده سابق ولی فقیه در پدافند هوایی کشور در ادامه اذعان کرد: در فتنه 88 از صهیونیست ها، وهابیون، مرتجعین منطقه تا آمریکا و انگلیس همه بر سر نابودی نظام اسلامی متحد شدند و سران فتنه نیز در دام دشمن افتاده و به تعبیر مقام معظم رهبری کشور را تا مرز خطر پیش بردند، اما مردمی که با محوریت ولایت بصیرت خود را حفظ کردند، باطن خبث فتنه گران را برملا و مردم را آگاه ساختند و حادثه بزرگ 9 دی را رقم زدند.

وی در رابطه با  حماسه عظیم 9 دی تشریح کرد: 9دی به تعبیر مقام معظم رهبری یک حادثه ماندگار در تاریخ ایران اسلامی شد که مردم ایران با محوریت ولایت این حادثه عظیم را رقم زدند.

عضو شورای جامعه ائمه جماعات استان اصفهان نسبت به رسالت مبلغین در زمینه بصیرت افزایی و بازکردن ابعاد فتنه اذعان کرد:  مبلغین و طلاب وظیفه روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به آنچه در جامعه می گذرد را بر عهده دارند تا مردم  راه را از بیراهه تشخیص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چنانچه مبلغین دچار تردید شوند مردم نیز راه را گم می کنند، از این جهت مبلغین موظف هستند ابتدا با بصیرت انقلابی راه را تشخیص دهند و آن را برای مردم تبیین کنند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha