پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه شبستر گفت: با بیان اینکه مکتب اباعبدالله(ع) است که انسانیت انسان را تضمین می کند گفت: مجلس امام حسین(ع) بهترین محل برای پرورش مردانگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام یونس کیانی امام جمعه شبستر در این آیین عزاداری با بیان اینکه استحکام دین در اشک بر امام حسین(ع) است گفت: سخت ترین کار در دنیا گریه است و خداوند آن را در چشم هر کسی قرار نمی دهد چراکه مقام اشک از توبه بالاتر است.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: وقتی انسان بر امام حسین(ع) گریه می کند از تمام گناهان روگردان می شود و انسانیت انسان وسعت دارد و با یک معصیت، انسانیت انسان از بین نمی رود اما وقتی از بین برود رحم و مروت از بین رفته و در برابر ظلم ساکت و بی تفاوت می شود.

وی با بیان اینکه مکتب اباعبدالله(ع) است که انسانیت انسان را تضمین می کند گفت: مجلس امام حسین(ع) بهترین محل برای پرورش مردانگی است.

امام جمعه شبستر افزود: جامعه ای که در مکتب امام حسین رشد یافته باشد می تواند جامعه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کند و جامعه ای منتظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مکتب حسینی، مکتب عزت آفرین و کرامت ساز است و امام حسین(ع) سنبل عزت و افتخار برای همه عزت دوستان و کرامت خواهان جهان، اعم از مسلمان و غیرمسلمان است و بی تردید کربلا که رخدادی بس عظیم و شگفت انگیز است، هویت جوانمردی و کرامت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را به تصویر کشیده است.

امام جمعه شبستر ایثار، شجاعت، صبر، شهادت و شهامت را درس‌های مکتب امام حسین(ع) دانست و تأکید کرد: مکتب امام حسین(ع) به همه ما آموخته که هیچ گاه نمی‌توانیم در مقابل ظلم ساکت باشیم و این مکتب می گوید هر جا ظلمی شد باید به پا خواست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha