یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1134343
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
اعتکاف گناوه

حوزه/در دومین روز از اعتکاف، معتکفین با عبادت و راز و نیاز، ارتباط قلبی خود را با پروردگار مستحکم تر می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در دومین روز از اعتکاف، معتکفین با عبادت و راز و نیاز، ارتباط قلبی خود را با پروردگار مستحکم تر می کنند.

در ادامه برنامه اعتکاف حجت الاسلام محمدی مسئول اداره تبلیغات اسلامی گناوه در جمع معتکفین گفت: امام حسین (ع) رحمت واسعه خداوند بود.یکی از خصوصیات امام حسین(ع) که به رحمت واسعه خداوند تبارک تعالی نائل آمد، نماز ایشان بود، دوم پرداخت زکات بود همواره زکات چه زکات مالی، جانی، علمی و.. می پرداخت.

وی به دیگر خصوصیات امام حسین(ع) اشاره و ادامه داد: سوم اطاعت پیامبر بود، اگر می خواهید مشمول رحمت خدا قرار گیرید،اگر میخواهید به مرحله خلیل الهی برسید تبعیت از پیامبر داشته باشید.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی گناوه اضافه کرد: اگر میخواهید از پیامبر تبعیت داشته باشید هر چه پیامبر به آن امر کرد، انجام دهید هر چه از آن نهی کرد، دوری کنید.

حجت الاسلام به یکی دیگر از راه های رسیدن به رحمت واسعه اشاره کرد و افزود: نکته دیگر پیروی از کتاب قرآن است، آیه قرآن می فرماید اگر می خواهید مشمول رحمت خدا بشوید آیات قرآن را بخوانید و با آن انس داشته باشید و در سوره معارج می‌فرماید، شاید به واسطه انس با قرآن مشمول رحمت خدا قرار بگیرید

وی در ادامه به موارد دیگر رحمت خداوند اشاره و عنوان کرد: نکته بعدی صلح و سازش بین مومنین، تواضع و ادب است؛ باید ادب را رعایت کنید؛ امام علی (ع) می فرماید هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست یعنی اینکه به همدیگر احترام بگذارید.

وی با اشاره به رحلت جانسوز حضرت زینب س گفت: امام زمان (عج) عمه سادات حضرت زینب را بسیار دوست می داشتند لذا وقتی از ایشان سوال می شد کدام مصیبت برای شما از همه بالاتر بود فرمودند اسارت عمه م زینب کبری (س).

در ادامه حجت الاسلام محمدی به روضه خوانی پرداخت.

مراسم اعتکاف رجبیه با برنامه های فرهنگی از قبیل مسابقه، احکام، حلقه های معرفتی و ... همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha