شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
علی سعیدی در خطبه های نمازجمعه شاهرود

حوزه/ امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» سیطره امنیت هوایی رژیم صهیونیستی را نابود کرد، گفت: «طوفان الاقصی» نیز حاکمیت اطلاعاتی رژیم اشغالگر را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شاهرود، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، اظهار داشت: «طوفان الاقصی» عملیاتی تمام عیار با حضور یکهزار نفر نیروی رزمنده در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، آنها در این عملیات توانستند اسناد و اطلاعات مهمی را به دست آورند و ۱۰۰ نفر از ۱۲ هزار نیروی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را اسیر کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان آمریکایی طی چند دهه گذشته به دنبال شکل‌گیری خاورمیانه جدید با محوریت رژیم صهیونیستی بودند، ادامه داد: عملیات «وعده صادق» زمینه‌ساز شکل‌گیری خاورمیانه جدید با محوریت و راهبردی جدید را فراهم کرد.

امام جمعه موقت شاهرود به برخی از پیامدهای عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: تغییر معادلات و توازن قدرت به نفع ایران اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای این عملیات غرورآفرین برای مسلمانان جهان بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه ایران قبل از این عملیات ابرقدرت منطقه‌ای بود، افزود: پس از اجرای عملیات «وعده صادق» ایران به عنوان ابرقدرت نظامی منطقه شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سران رژیم جعلی چهار راهبرد برای ادامه حیات داشتند، ابراز کرد: برتری اطلاعاتی، غافلگیری و غافلگیر نشدن در برابر نیروهای حماس و حزب الله، دستیابی به اهداف کوتاه مدت و همچنین انتقال جنگ به خارج از سرزمین‌های اشغالی، از راهبردهای این رژیم کودک‌کش بود که با اجرای ۲ عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» این اهداف ناکام ماند.

وی با بیان اینکه عملیات«وعده صادق» اثبات حقانیت شیعه بود، اظهار کرد: این ۲ عملیات مبدا تاریخ در منطقه شد و نگاه برخی ملت‌های مسلمان، روسیه، چین، آمریکا و اروپا را نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تغییر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی عملیات«۳۳ روزه» را نقطه عطف مبارزه با رژیم کودک‌کش خواند و اظهار کرد: در زمان اجرای این عملیات رییس جمهور وقت آمریکا (بوش) به دنبال حذف حزب الله و تشکیل خاورمیانه بزرگ تحت حمایت استکبار جهانی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: پس از رحلت پیامبر(ص) تا زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) حدود ۱۰۰ سال نقل حدیث توسط خلفای حاکم ممنوع شده بود و از تفسیر قرآن جلوگیری می‌شد و فشار شدیدی بر اهل بیت از سوی بنی امیه وارد شد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) دایره دانش را با تربیت حدود چهار هزار شاگرد گسترش داد، افزود: بسیاری از راویان که صحابه و یاران امام بودند در این دوران تربیت شدند و آموزش‌های دینی را فراگرفتند.

امام جمعه موقت شاهرود به برگزاری یادواره شهدای روحانی در روز شهادت امام صادق(ع) طی چند دهه گذشته در شاهرود اشاره کرد و گفت: تقدیم بیش از چهار هزار شهید روحانی به انقلاب نشان از این دارد که روحانیت همواره در کنار مردم در جهاد حضور داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha