جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
آیت الله محسن فقیهی

آیت الله فقیهی تصریح کرد: آیت الله حاج شیخ علی شاکری عمر گران‌بهای خویش را در تربیت طلاب مهذّب و ساعی و نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام گذراند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پیام تسلیت آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:

بسمه تعالی

قال امیرالمؤمنین علیه‌السلام:
العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ.

خبر ارتحال عالم وارسته، دانشمند متواضع و زاهد، روحانی مردمی و متخلّق، آیت الله حاج شیخ علی شاکری رحمه الله موجب تأسف و تأثر فراوان گردید؛ إنا لله و إنا إلیه راجعون.

آن مرحوم که از وابستگان مرجع عالیقدر مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج سیدمحمدرضا موسوی گلپایگانی قدس سره و امین ایشان و نیز مورد اعتماد و تأیید مرجع عالیقدر مرحوم حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس سره بود؛ عمر گران‌بهای خویش را در تربیت طلاب مهذّب و ساعی، و نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام گذراند.

ایشان که از ممتحنین برجسته سطوح عالی و خارج حوزه مبارکه قم بود و بسیاری از اساتید و فضلای حوزه قم از شاگردان ایشان محسوب می‌شوند، در اخلاقِ نیک، تواضع، ساده‌زیستی، اخلاص و مردم‌داری، مشار بالبنان و الگویی برای طلاب و فضلای محترم به شمار می‌رود.

اینجانب این مصیبت را به مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، اساتید و طلّاب، شاگردان معظم له، بیت معظّم مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف و خاندان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم؛ علوّ درجات و رضوان الهی برای ایشان، و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha