جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام صلح میرزایی

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی گفت: معصومین(ع) به شدت در بکارگیری و انتصاب افراد دقت می‌کردند و صلاحیت و کفایت و شایستگی آن‌ها را در نظر می‌گرفتند و به نظر می‌رسد لازم است ما نیز در انتخاب رئیس جمهور دقت کامل و کافی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در نشست هم اندیشی علمی "ملاکهای انتخاب اصلح از منظر فقه حکومت" در موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) قم با بیان اهمیت توانمندی انجام تکالیف شرعی و قانونی برای فرد اصلح گفت: در کشور عزیز ما، مسئولیت‌های متعددی بر عهده رئیس جمهور قرار دارد و صرفاً رئیس قوه مجریه نیست، بلکه رئیس شوراهای عالی بسیاری چه در زمینه امنیت، فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و ... است که جایگاهی بسیار اساسی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر فردی توانمندی لازم را برای تصدی این منصب را نداشته باشد، در حقیقت با نگاهی به روایات چنین فردی خیانت کرده است. عقل ابتدا حاکم بر این معناست که اگر کسی قوت لازم برای انجام مأموریت‌هایی که در جامعه تقسیم می‌شود را ندارد و این ناتوانی به اقتدار نظام و از بین رفتن مصلحت‌های جامعه منجر شود، هر عقلی با توجه به یکی از تعاریف عدل حکم می‌کند که این از مصادیق ظلم خواهد بود.

وی ادامه داد: مواردی را در آیات قرآن مانند سوره یوسف، داستان طالوت نبی و داستان شعیب نبی و نیز در روایات مختلف داریم که انسان متوجه اهمیت این ویژگی می‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حتی درباره مال یک یتیم هم روایت وارده شده که نبایستی بدون داشتن صلاحیت و شایستگی کامل دخالت کرد.

وی افزود: معصومین(ع) به شدت در بکارگیری و انتصاب افراد دقت می‌کردند و صلاحیت و کفایت و شایستگی آن‌ها را در نظر می‌گرفتند و به نظر می‌رسد لازم است ما نیز در انتخاب رئیس جمهور دقت کامل و کافی را داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha