یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
تصاویر / حضور اقشار مختلف مردم قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مردم ولایت مدار قم از دقایقی قبل برای انتخاب نهمین رئیس جمهور پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند تا در تعیین سرنوشت کشور سهیم یاشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مردم ولایت مدار قم از ساعت ۸ صبح هشتم تیر ۱۴۰۳ برای انتخاب نهمین رئیس جمهور به پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند تا با آراء خود سرنوشت ۴ سال آینده کشور را رقم بزنند و تجلی حضور حماسی را به نمایش گذاشتند.

گزارش های دریافتی از خبرنگاران حاکی از آن است که مردم دیار کریمه اهل بیت(س) و خاستگاه انقلاب اسلامی از همان لحظات اولیه آغاز انتخابات، با شور و شکوه خاصی پای صندوق‌های رأی آمده اند تا ادای تکلیف کنند و سهمی در حماسه هشتم تیر داشته باشند.

۱۰ صندوق رأی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و ۳ صندوق رأی هم در مسجد مقدس جمکران مستقر شده اند تا زائران گرامی بتوانند آراء خود را به صندوق بیاندازند و در حماسه امروز شرکت کنند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۶۰ هزار شعبه اخذی رأی در سراسر کشور فعال هستند.

۵۰۰ خبرنگار و عکاس از بیش از ۱۵۰ رسانه ۳۱ کشور هم با پوشش خبری و تصویری این دوره از انتخابات، پیام حماسه آفرینی مردم وفادار ایران اسلامی را به سراسر دنیا مخابره می کنند.

مردم عزیز می توانند با شناسنامه یا کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی‌ شده‌ که از این‌ بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

برای نخستین‌بار در برگزاری انتخابات، استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک شده‌است درحالی‌که تا پیش‌ از این انتخابات در قالب یک حوزه اصلی قم و ۲ حوزه فرعی کهک و جعفرآباد برگزار می‌شد.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha