چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
کد خبر: 1167695
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هنر همواره مردم ایران در اوردگاه‌های مختلف انقلاب اسلامی را خاموش کردن صدا و در هم شکستن آرزوهای دشمن ذکر کرد و گفت: امیدواریم در روز جمعه پیش رو نیز با حضور پرشور در پای صندوق های رای، بار دیگر این روند پیروزی تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار حسین سلامی عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رییس جمهور شهید، حجت الاسلام والمسلمین رییسی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم رضوی مشهد با بیان اینکه در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم و دشمنان ما وقتی آن تشییع جنازه های الهی را دیدند، خاموش شدند و فهمیدند ملت ایران فریب القائات بیگانگان را نمی خورد گفت: : این حضور مردمی نشان داد ملت ایران به تمام عملیات روانی دشمن پاسخ شرافتمندانه می دهد و از حیثیت ملی خود دفاع می کند.

وی با تاکید بر اینکه ما مردمی با غیرت، صاحب یک قلب، آرزو و خواستار عزت هستیم، خطاب به ملت ایران اظهار کرد: اگر عزت می خواهید، دشمن را جمعه خانه نشین کنید و صداهایش را خاموش کنید.

سردار سلامی هنر مردم ایران را در هم شکستن آرزوهای دشمن دانست و گفت: این ملت همیشه دشمن را شکست داده و این بار نیز شما ملت به اذن خداوند بار دیگر دشمن را شکست می دهید.

وی با بیان اینکه لازم است میزان مشارکت مردم در انتخابات جمعه پیش رو پرشور باشد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم دشمن به طمع بیفتد، این تصور را القا کند که کسانی که در انتخابات شرکت نکردند از نظام روی برگردانده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همگان باید بدانند این نظام و دستاوردهای آن محصول خون صدها هزار جوان برومند است و هیچ کس نباید فکر کند شهدای جوان بیزار از دنیا بودند بلکه آنها هم آرزوهای بزرگی داشتند اما چه شد که خانه خود را ترک کردند ، به سمت سخت ترین میدان زندگی حرکت کردند و همسران جوان و فرزندان خردسال خود را تنها گذاشتند ؟، آنها به امید اینکه شما ملت عزیز پناه آنها باشید به میدان جهاد شتافتند.

سردار سلامی تاکید کرد: ما در معرض یک قضاوت جهانی هستیم و دشمنان با نیامدن برخی به پای صندوق‌های رای شادمان می‌شوند.

وی خطاب به مردم گفت: با آمدن خود در پای صندوق های رای قلب امام زمان(عج) را روشن و لبخند رضایت را بر صورت رهبر معظم بنشانید و به پای صندوق ها بشتابید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور در پای صندوق های رای جهاد امروز ماست؛ نمی خواهیم دشمن شاد شویم بنابراین هنوز فرصت باقیست و باید فکر کنید و صحیح عمل کنید.

وی تصریح کرد: اگر در لحظه های تاریخی یک ملت درست عمل نکند و اشتباه قدم بردارد، مشکلاتی را پذیرا خواهد بود.

سردار سلامی گفت: ما ایران قوی می خواهیم و در پرتو ایران قوی، مشکلات ما حل می شود؛ ایران قوی ایرانی که مردم و مسئولان در یک سنگر برای عبور کشور از تاثیر اراده بیگانگان متحد شوند.

وی همچنین ابعاد شخصیتی رییس جمهور شهید را بسیار وسیع دانست و اظهار کرد: شاید دستیابی به کرانه های شخصیت او برای کسی همانند من بسیار سخت و ناممکن باشد. همین ابعاد معنوی از آن شهید گرانقدر، انسانی والا مقام و با سعه صدر فراوان ساخته بود که ناملایمات را هضم، اندوه و حزن را در قلبش پنهان می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شهید جمهور با صداقت وارد میدان شد و با صداقت از میدان خارج گردید، گفت: ابعاد شخصیت سیاسی و مدیریت این رییس جمهور عزیز، تجلی درخشانی از رییس جمهوری است که در مکتب اسلام تعلیم یافته است.

وی با بیان اینکه در زمان انتخاب شهید رییسی به عنوان رییس جمهور ایران، دشمنان داخلی و خارجی در جستجو و تلاش ایجاد یک تصور باطل و القای رویاهای شیطانی خود بودند، گفت: آنان این گونه تصویر ساخته بودند از دوران خدمت این رییس جمهور، پنجره های دیپلماسی به روی ایران بسته، سیاست خارجی ایران در مسیر انسداد قرار خواهد گرفت و ایران، تنها و دچار انزوای عمیقی خواهد شد و سیاست خارجی نظام قفل و روابط ایران با کشورها قطع خواهد شد.

سردار سلامی افزود: آنها چالش های اقتصادی سنگینی را در انتظار ایران در صورت ریاست جمهوری شهید رییسی دانستند و قطع صادرات و واردات را پیش بینی کردند؛ همچنین نزول سرمایه گذاری، قطع پرداخت یارانه به ملت، کاهش درآمدهای دولت، صفر شدن صادرات نفت و عقب ماندن دولت در تامین مایحتاج مردم، غلبه کرونا بر کشور و دچار شدن به چالش های سیاسی متعدد و غیره را از دیگر پیامدهای ریاست جمهوری آن شهید توسط دشمنان اعلام شد.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که در زمانی که رییس جمهور شهید قدم به عرصه ریاست جمهوری گذاشت باید در میدان اعتماد و امیدسازی قرار می‌گرفت تا پروژه مایوس سازی ملت که در دستور کار دشمن بود را با شکست مواجه می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: او باید از اعتبار ایران و قدرت ایران با واقعیت های ملموس دفاع و روح جهاد را در پیکره مدیران احیا می کرد اما توکل قوی و اعتماد به نفس فراوانی برای این مهم نیاز بود تا با این همه انتظارات و چالشها از میدان موفق به درآید.

وی گفت: از مهم ترین اتفاقات دوران شهیدجمهور میتوان به این مهم اشاره کرد که دولت به درستی در مسیری که رهبری عظیم الشان برای رساندن سفینه نجات ملت به ساحل امنیت، رفاه و پیشرفت در نظر گرفته بود، قرار گرفت و این موجب شد آنچه در مرکزیت ایران اسلامی تدبیر می شد، همان هم در میدان عمل اجرا شود.

تبدیل "ایران" به یک کشور قدرتمند در منطقه و جهان

سردار سلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در عرصه سیاست خارجی، رییس جمهور شهید به تعبیر دشمنان، تصویر جدیدی از مناسبات سیاسی ایران ساخت، اظهار کرد: دولت شهید رییسی روابط با همسایگان را به حالت عادی رساند، تنش‌ها را حل کرد و با وزیر امور خارجه مقتدر خود که در برابر زیاده خواهی دشمنان می ایستاد، دوران پرقوتی را برای ایران اسلامی رقم زد.

وی با بیان اینکه عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای از اتفاقات خوب دوران ریاست جمهوری شهید رییسی بود، اظهار کرد: انزوای ایران در دوران دولت شهید رییسی در عرصه جهانی ابطال شد و ایران به یک کشور معتبر در عرصه بین الملی بدل شد وهمه فهمیدند بدون ایران نمی توانند معادلات جهانی و منطقه ای را حل کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: در همین دوران بود که "ایران" به بازیگر موثر بین المللی تبدیل شد و در بلندای شعاع تاثیر ایران در جهان پیش رفت.

وی گفت: این درحالی بود که دشمنان در انتظار ناکام ماندن دولت در حل مشکلات بودند اما با هدایت های رهبر معظم و با مقاومت و تاب آوری مردم، این آرزوی دشمنان نابود شد به طوری که صادرات کشور ما باز شد، زیرا هر کس تقلا کرد تا کشتی ما را بگیرد، ما کشتی اش را گرفتیم، اگر کشتی ما را زدند ما هم کشتی آنها را زدیم.

سردار سلامی ادامه داد: اکنون پرچم‌ نفتکش های ما در اهتزار است و خطوط کشتیرانی ما از خطوط هر کشوی در جهان امن تر است؛ تحریم شکسته شد، اثرات آن تنزل یافت و از تبعات تحریم فاصله گرفتیم.

وی تحریم را فرصتی برای تقویت اقتصاد داخلی دانست و افزود: ماهواره های ما در دوران تحریم به آسمان رفت، نیروگاه ها و پالایشگاه ها و پیشرفت های ما در علوم و فناوری های نوین، محصول اعتماد به نفس ملت ایران بود که در دوران تحریم رقم خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: رییس جمهور شهید توانست محرومیت زدایی و فقر زدایی را به عنوان دستور کار جدی نظام قرار دهد و همین امر بود که با شهادت آن شهید که تربیت یافته مکتب اسلام بودهمه مردم زیر تابوتش را گرفتند چه آنها که به او رای داده بودند چه آنها که مخالفش بودند.

وی با تاکید بر اینکه شاید دوران ریاست جمهوری آن شهید سه سال طول کشید اما به اندازه دو دوره به ملت خدمت کرد، خطاب به ملت ایران گفت: راه رییسی باید با قوت ادامه یابد.

گفتنی است، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، اعضای هیات دولت، مسوولان لشگری و کشوری، اعضای بیت شهید رییسی و غیره از حاضران این مراسم هستند.

در ابتدای این مراسم "کبیر قلندرزاده" و "حامد علیزاده" از قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید پرداختند، قرائت اشعار توسط "سید رضا یعقوبی آل " ، قرائت فاتحه نثار شهدای پرواز اردیبهشت و نوحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عزای شهید جمهور و همراهان خدومش در سانحه هوایی «ورزقان»ازدیگر برنامه‌های این مراسم است.

شهید سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

شهیدان آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

شهید سیّد ابراهیم رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha