پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
هرمزگان

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: به همت اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، کتاب های عاشورایی در منبرهای وعظ و روضه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، اظهار کرد: عاشورا مهم‌ترین واقعه‌ در فرهنگ شیعیان است و قیام امام حسین علیه‌السلام و واقعهٔ عاشورا از عوامل مهم تأثیرگذار بر ادبیات ایران است؛ طوری که باگذشت قرن‌ها از آن واقعه نویسندگان و شاعران در نوشته‌های مکتوب خود وام‌دار این واقعه‌اند. ادبیات عاشورایی از غنی‌ترین و حماسی‌ترین ذخایر فکری و احساسی مکتب شیعه است.

وی با اشاره‌به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی بیان داشت: با فرارسیدن ماه محرم، طرح معرفی کتاب با محوریت عاشورا و شناخت شخصیت و سیره امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در منبرهای وعظ و روضه‌خوانی با حضور حجت‌الاسلام بهزاد پودات، نویسنده و کارشناس مذهبی آغاز شد.

در ادامه حجت‌الاسلام بهزاد پودات ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان اظهار داشت: عاشورا حقیقتی تکرارشونده و ناظر به تمام جنبه‌های زندگی است. خودشناسی، جامعه‌شناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی همه در عاشورا جمع شده و ادبیات که همواره محملی برای انتقال زیباتر و ماناتر اندیشه‌هاست می‌تواند نقش مؤثری در شناساندن ابعاد مختلف این حماسه عظیم ایفا کند.

وی تصریح کرد: زمانی به شناخت و معرفت عاشورایی دست خواهیم یافت که اهل مطالعه و تحقیق باشیم از همین رو کتاب‌های مختلفی از جمله: «کتاب فرزندان امام حسین (ع)»، نوشته مرضیه محمدزاده، «کتاب از مدینه تا کربلا»، نوشته دکتر آیتی و «کتاب پرسش تشنگی»، کاری از مؤسسه فرهنگی عاشورا در گلزار شهدای بندرعباس برای عزاداران حسینی معرفی شد.

این کارشناس مذهبی افزود: این طرح تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت و کتاب‌های مختلفی از نویسندگان بومی و ملی با محوریت عاشورایی معرفی خواهد شد.

یادآور می‌شود: به مناسبت ماه محرم، کتاب‌های عاشورایی در منبرهای وعظ و روضه توسط حجت‌الاسلام بهزاد پودات، برای عموم مردم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha