شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
آیت‌ الله سید احمد خاتمی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شعار مرگ بر اسرائیل یک حکم فقهی است و فقه، دین و اعتقادات می‌گویند چاره‌ای جز نابودی رژیم وحشی صهیونیستی وجود ندارد، گفت: سبب اصلی این همه جنایت رژیم صهیونیستی آمریکا است که اگر در این ده ماه پشت اسرائیل نبود اثری از این جنایت‌کار باقی نمی‌ماند؛ ولی متأسفانه برخی از غرب‌گرایان داخلی به دنبال تطهیر آمریکا هستند و اگر بدانند چه می‌گویند و چه می‌نویسند در همه جنایات آمریکا و اسرائیل شریک‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌ الله سید احمد خاتمی، در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه که از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، جامعه مدرسین و نهادهای عالی حوزه علمیه قم و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به آیه شریفه «انا من مجرمین منتقمون» ابراز داشت: این جلسه به‌پاس تکریم و تجلیل از مقاومت شکل‌گرفته است؛ مقاومتی که امروز به‌عنوان خار چشم دشمنان مانند سرو ایستاده و قدم‌به‌قدم به‌سوی نابودی ظالمان و ستمگران پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه این مجلس به‌پاس تجلیل از رهبر مقاومت فلسطین دکتر اسماعیل هنیه و به‌پاس تجلیل از شهید شکر در لبنان از مسئولان قهرمان حزب‌الله شکل‌گرفته است، افزود: مقام معظم رهبری شهید هنیه را به ۵ وصف ستوده‌اند و فرمودند رهبر شجاع، مجاهد خستگی‌ناپذیر فلسطینی، آنکه جانش را در مسیر این مبارزه شرافتمندانه کف دست گذاشت و عمرش را در این راه صرف کرد، کسی که فرزندان و کسانش را در این راه تقدیم کرد و بالاخره کسی که آماده شهادت در راه نجات یک ملت مظلوم بود.

حوزه علمیه پیشگام در دفاع از مقاومت فلسطین بوده است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با افتخار می‌گویم که حوزه علمیه پیشگام در دفاع از مقاومت فلسطین بوده است، گفت: ۷۰ سال قبل که فلسطین اشغال شد آیت‌الله‌العظمی سید محمدتقی خوانساری طلاب را برای حمایت از مظلومین بسیج کرد و در پاسخ منتقدان می‌فرمود یک ملت مسلمان آواره شده آیا نباید فریاد زد؟ بنابراین حوزه علمیه قم این افتخار را در کنار افتخارات دیگرش دارد.

وی با اشاره به روح پیام مقام معظم رهبری پس از شهادت اسماعیل هنیه ابراز داشت: ما در این حادثه تلخ و سخت که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد خون‌خواهی را وظیفه خود می‌دانیم، عبارت عربی خون‌خواهی انتقام است؛ این که مقام معظم رهبری تعبیر وظیفه و تکلیف کردند به این معنی است که ما این کار را قطعاً خواهیم کرد.

عملیاتی سخت‌تر از وعده صادق در انتظار رژیم صهیونیستی است

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از الان خوابش نبرد و بداند عملیاتی سخت‌تر از وعده صادق در انتظارشان است، افزود: من این مجلس را مجلس ختم و قرائت فاتحه نمی‌دانم؛ بلکه این مجلس، مجلس مانور و رزمایش است و مردم قم و علما آمده‌اند بگویند تا پایان خط ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه قران خداوند را «ذوانتقام» می‌نامد و در کلام بسیاری از فقها و عرفاً آمده است که باید ما نیز متخلق به اخلاق الهی شویم، گفت: انتقام خداوند به معنای مجازات است و سه گروه آیه در این باره داریم؛ اول آیاتی که خداوند را «عزیز ذوانتقام» می‌نامد؛ گروه دوم آیات آیاتی است که می‌فرماید «انا من المجرمین منتقمون؛ ما به حساب مجرمین خواهیم رسید» و گروه سوم هم آیاتی است که می‌فرماید ما شعار نمی‌دهیم که انتقام می‌گیریم بلکه این کار را انجام داده ایم مانند آیاتی که مجازات فرعون و قوم شعیب را بیان و از آن تعبیر به انتقام کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه جنایتی که در تهران اتفاق افتاد که مهمان ما را کنار گوشمان کشتند دو بعد دارد، گفت: بُعد اول این جنایت این است که مباشر این جنایت رژیم صهیونیستی است که در طول ده ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر را کشته و بیش از ده‌ها هزار نفر را مجروح کرده است.

رژیم صهیونیستی برای بشریت خطرناک است و باید سر جایش نشانده شود

وی با اشاره به اینکه چند عنوان فقهی بر رژیم صهیونیستی صدق می‌کند، گفت: عنوان اول «قاتل» است که می‌بینیم مانند آب خوردن آدم می‌کشد و سازمان‌های حقوق بشری خفه‌خون گرفتند در حالی که این رژیم برای بشریت خطرناک است و باید سر جایش نشانده شود؛ عنوان دوم «مفسد» است که بدون هیچ تردیدی بر رژیم صهیونیست صادق است؛ عنوان فقهی سوم «محارب» است و عنوان چهارم هم عنوان «باغی» است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن باید رژیم صهیونیستی سر جایش نشانده شود نه اینکه در کنگره آمریکا یک وحشی یک ساعت صحبت کرده و همدستانش بیش از ۵۰ بار ایستادند و او را تشویق کردند.

شعار مرگ بر اسرائیل یک حکم فقهی است

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: این که یکپارچه مردم شعار می‌دهند مرگ بر اسرائیل یک حکم فقهی را فریاد می‌زنند؛ فقه، دین و اعتقادات می‌گویند که چاره‌ای جز نابودی رژیم وحشی صهیونیستی وجود ندارد و درود بر امام راحل عظیم‌الشأن که فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی یک سبب اقوای از مباشر هم دارد و آن رژیم مستکبر آمریکا است، گفت: امروز می‌گویند اگر ایران بخواهد انتقام بگیرد ما در کنار آمریکا می‌ایستیم؛ آنچیزی که مایه تأسف است این است که برخی از فضای دین و جمهوری اسلامی می‌خواهند آمریکا را تطهیر کنند و حساب آمریکا را از رژیم صهیونیستی جدا کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در این ده ماه اگر آمریکا پشت اسرائیل نبود اثری از این جنایتکار باقی نمی‌ماند و هر کجا جنایتی هست بدون تردید سبب اقوای از مباشرش آمریکا است و حق آمریکا است که شعار مرگ بر آمریکا را بشنود.

برخی از غرب‌گرایان داخلی به دنبال تطهیر آمریکا هستند

وی با بیان اینکه برخی از غرب‌گراهای داخلی دو کار انجام می‌دهند، گفت: یک کارشان تطهیر آمریکا است که اگر بدانند که چه می‌گویند و چه می‌نویسند به معنای شرکت در همه جنایات آمریکا است و کار دیگری که این روزها انجام می‌دهند این است که ایران را نصیحت می‌کنند واکنش انجام ندهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمهوری اسلامی ایران یک صدا باید برخیزد که مطابق صدای ملت است و آن صدای مقام معظم رهبری است، گفت: این صدا امروز محکم می‌گوید انتقام، انتقام؛ این صدا صدای حق است و هر صدای دیگری که در فضای ایران در این عرصه منتشر شود بدون تردید صدای باطل است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و قطعاً انجام خواهد شد، افزود: آنچه مهم است کیفیت انتقام است که هوشیاری می‌خواهد؛ مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که به فضل خدا نظام مصمم بر انتقام است؛ ولی با تدبیر؛ در عملیات وعده صادق تدبیر به خوبی شکل گرفت و در انتقام پیش رو هم به یاری خدا به خوبی شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha