سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
نشست شهید هنیه

حوزه/ استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اسلام‌آباد با تأکید بر اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه موجب وحدت بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد، گفت: اسرائیل که زمانی شعار از نیل تا فرات را می‌داد اکنون به دور خود حصار کشیده و دوستان او در پی نجاتش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید قندیل عباس، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه قائد اعظم اسلام‌آباد طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی بین‌المللی «ترور شهید هنیه و آینده جبهه مقاومت»، به مسئله جنگ روایت‌ها در خصوص مسئله فلسطین و جریان مقاومت اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه روایت منطقی در مسئله فلسطین روایتی است که از سوی جریان مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود، گفت: این روایت می‌گوید همه فلسطینی‌ها با هر دین و آئینی حق دارند به وطن خود برگردند و دولت تماماً فلسطینی تشکیل بدهند.

قندیل عباس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با سه گروه از فلسطینیان مواجه بوده است، گفت: گروه اول مردمی هستند که سلطه اسرائیل را پذیرفته و در فلسطین زندگی می‌کنند. گروه دوم هم کسانی هستند که سلطه این رژیم را قبول نمی‌کنند و با خودتبعیدی از کشور خارج می‌شوند. اما گروه سوم که مشکل اصلی اسرائیل با این گروه است کسانی هستند که حاضر نیستند خاک خود را ترک کنند و به مبارزه با این رژیم می‌پردازند.

استاد دانشگاه قائد اعظم اسلام‌آباد با تاکید بر اینکه عملیات طوفان الاقصی را باید از این جهت تحلیل کرد، افزود: جنبش حماس، حمله هفتم اکتبر را شجاعانه انجام داد و موفق هم بود. چون صهیونیست‌ها که سعی داشتند با قرارداد ابراهیم و عادی‌سازی روابط مشکل‌شان را حل کنند، با شروع عملیات طوفان الاقصی در این نقشه خود با شکست مواجه شدند.

به گفته قندیل عباس، رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی تلاش کرد مردم عادی را آواره کند. این رژیم در نهایت شهید اسماعیل هنیه را بر خلاف تمامی موازین بین‌المللی ترور کرد.

استاد دانشگاه پاکستان خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن یحیی السنوار قطعا مبارزه با صهیونیست‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت، چون او که سال‌ها در زندان‌های اسرائیل بوده است بر مبارزه فراگیر با این رژیم تاکید دارد.

قندیل عباس با تاکید بر اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه موجب وحدت بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد، افزود: اسرائیل که زمانی شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد اکنون به دور خود حصار کشیده و دوستان او در پی نجاتش هستند.

استاد دانشگاه پاکستان خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی صهیونیست‌ها را با مشکلات جدی روانی، اقتصادی و ناامنی روبرو کرده است که این امر توسط جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

قندیل عباس با اشاره به اینکه امروز حتی در قلب ایالت‌های آمریکا از مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌شود، افزود: ترور شهید هنیه نمی‌تواند صهیونیست‌ها را به اهداف‌شان نزدیک کند، چون آنها از مکر الهی غافل‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha