جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
فرحزاد

حوزه/ امام رضا(ع) بعد از فراغت از کارهای روزانه، خدام خانه را جمع کرده و برای آنها سفره خصوصی برپا می‌کردند، و به گفت‌وگو با آنها می‌نشستند و به این ترتیب خادمان خانه‌شان را تکریم می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در نشست بصیرت‌افزایی خادمین افتخاری در آستان مقدس امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) با اشاره به سخنی از علامه امینی اظهار کرد: تمام مجالس اهل بیت(ع) شعبه‌ای از حرم و خانه آن بزرگواران است، گویی خدمت در جوار بقاع متبرکه، خدمت به شخص آن امامزاده واجب التعظیم و پدران معصومشان است.

وی افزود: عده‌ای در این بین مهمان هستند، مثل افرادی که در مجالس مذهبی شرکت می‌کنند یا به زیارت بقاع متبرکه مشرف می‌شوند، گروهی هم خادمان مجالس مذهبی و بقاع متبرکه امامزادگان هستند که از زائران میزبانی می‌کنند و اینها حرمت و شرافت بالایی دارند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کار خدام حرم‌های مطهر امامزادگان دارای اهمیت بالایی است گفت: می‌توان گفت بهترین دعا برای ما، این است که خداوند خادمی اهل بیت(ع) را نصیبمان کند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) بعد از فراغت از کارهای روزانه، خدام خانه را جمع کرده و برای آنها سفره خصوصی برپا می‌کردند، و به گفت‌وگو با آنها می‌نشستند و به این ترتیب خادمان خانه‌شان را تکریم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه خادمی اهل بیت(ع) انواع مختلفی دارد گفت: کسانی که در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی مشغول به فعالیت هستند، کتاب می‌نویسند و امور اجتماعی را سازمان‌دهی می‌کنند، آنها هم خادم درب خانه اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: بزرگان دینی بارها توصیه کرده‌اند همه به خصوص خادمان باید ادب مشاهد مشرفه را رعایت کنند و یکی از مصادیق این ادب، تکریم زائران است.

وی در پایان با بیان اینکه با نرمی و ملایمت بسیاری از امور پیش می‌روند گفت: زبان خوش و محبت، خادمان بقاع متبرکه را نزد همگان معتبر و با شرافت می‌کند هر چند اگر برخی زائران یا مراجعان به مجالس مذهبی و حرم‌های امامزادگان، رفتار درستی نداشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha