چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
نشست پژوهشی

حوزه/ حجت الاسلام جعفر زاده گفت: طلبگی یعنی سرباز امام زمان(عج) بودن و لازم است طلاب از خود بپرسند چگونه خود را برای این سرباز بودن آماده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان نشست پژوهشی با موضوع "راهکارهایی برای بالابردن انگیزه طلاب در امر پژوهش" با حضور حجت الاسلام جعفر زاده معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان مرکزی، در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر زاده مباحث خود را با روایتی از امام علی(ع) آغاز کرد و اظهار داشت: در این روایت می‌خوانیم که «هر کس روز خود را آغاز کند در حالی که همّ و غم او آخرت باشد، در عین بی پولی، بی‌نیاز خواهد بود و در عین بی کسی، از تنهایی در می‌آید و با وجود نداشتن قوم و قبیله، عزیز و قدرتمند خواهد بود و کارهای دنیوی وی سر و سامان خواهد گرفت».

وی افزود: هرکدام از ما باید بتوانیم نسبت خود با امام زمان را مشخص کنیم، آیا دوست داریم سرباز امام زمان(عج) باشیم یا خیر؟

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان مرکزی، ابراز کرد: اگر شخص بتواند نسبت خود را مشخص کند و خودش را بشناسد، می‌بیند که همین طلبگی یعنی سرباز امام زمان(عج) بودن و لازم است از خود بپرسد چگونه خود را برای این سرباز بودن آماده کرده است.

وی تصریح کرد: علمای بزرگ دغدغه مفید بودن داشتند و با تمام توانایی خود یار امامشان بوده‌اند، همانند مالک اشتر که هم برای امام سرباز بود، هم فرمانده کل لشکر امام شد، هم حضور درخشان در جنگ صفین داشت و هم سیاست مدار امام در مصر بود، پس باید فرد روحیه خودجوش داشته باشد نه اینکه منتظر باشد دیگران به سراغ او بیایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان مرکزی، ادامه داد: در این دعای مخصوص می‌خوانیم، «خدایا مرا جزء کسانی قرار بده که به وسیله من دینت را حمایت می‌کنی و به جای من کسی را قرار مده هرچند بر این کار توانا هستی که اگر به جای من کسی را قرار دهی این غم خیلی بزرگی برای من خواهد بود، چون سر کوی خدا یاران واقعی بسیاری است و کسی منتظر منِ منفعل نیست بلکه این من هستم که باید خودم را به حقایق برسانم.»

حجت الاسلام جعفر زاده با تأکید بر اینکه پژوهشگری دانش جهادی است، یادآور شد: پژوهشگر یعنی کسی که به دنبال دانش می‌دود، یک پژوهشگر خود روحیه جهادی دارد و تلاش می‌کند در کنار اینکه مبلغ خوب و مدرس خوبیست، بتواند تحقیق کند و در همه حال برای امامش فایده داشه باشد.

وی تأکید کرد: مبلغ و مدرس خوب بودن از فنون پژوهش است، پژوهش چه پژوهش اکتشافی چه پژوهش انتقادی، می‌تواند سطح تعلیمات آدمی را بالا ببرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha