شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ |۲۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 26, 2024
تصاویر| جلسه انجمن اولیا مدرسه وارثین با محوریت مهدویت

حوزه/ قائم مقام بنیاد مهدویت فارس هدف از تربیت دانش آموزان را تربیت نسل منتظر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حدائق، عصر امروز در جلسه انجمن و اولیا مدرسه وارثین، در خصوص معنای وارثین اظهار کرد: نام وارثین برگرفته از قرآن کریم است.

وی در ادامه به اهداف مدرسه وارثین پرداخت و اضافه کرد: هدف مدرسه وارثین تربیت نسل منتظر است، هنگامی هدف این است مشخص می شود که قبل از آموزش، پرورش مورد توجه کادر مدرسه است.

قائم مقام بنیاد مهدویت فارس با تصریح بر اینکه واژه آموزش و پرورش برعکس تلفظ می شود، عنوان کرد: اگر مبنای در اصل قصد پرورش فرزندان است واژه آموزش و پرورش اشتباه بوده و باید کلمه پرورش پیش از آموزش باشدش، چراکه در قرآن کریم واژه تربیت پیش از تزکیه آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای تربیت بچه ها تلاش کردیم در آینده نتیجه آن را خواهیم دید، اگر غیر از این شد ضرر خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق تعارض را جز موارد عوامل بیرونی برشمرد که نتیجه آن عدم اطاعات فرزند از پدر و مادر شده است و متذکر شد: امام کاظم(ع) می فرماید برای سبک زندگی صحیح باید به چهار مورد توجه کنیم، نخست از آن مناجات با پروردگار است، دومین مورد کسب درآمد، سپس دید و بازدید از اقوام و آشنایان و چهارمین مورد نیز تفریح سالم است.

وی در پایان گفت: اگر فرزندان با خداوند بیگانه شدند نخستین فردی که دچار مشکل می شود پدر و مادر است والدین باید به خود بگویند این فرزندان امانت هستند درحالی که حس مالکیت دارند، این فرزندان امانت در دست والدین هستند، صاحب همه دنیا خداوند است، اگر خود را امانت دار دیدیم می توانیم از فرزندان خود مراقبت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha