دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه

حوزه/ مبلغ حوزوی اظهارداشت: باید شیوه های تبلیغی را با مهندسی قوی تبلیغ به سمت نیازهای روز جامعه ببریم و مشکلات را با این شناخت عمیق و برنامه دقیق و با استفاده از معارف ناب اسلامی حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام طاهری، در نشست  مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهمترین آسیب هایی که ممکن است عرصه تبلیغ را تهدید کند،  شیوه تبلیغ است.

این مبلغ حوزوی با بیان این که  اگر مقتضیات زمان را به خوبی بشناسیم، باید بتوانیم مصلحت دنیا و آخرت را به خوبی برای مردم بیان کنیم افزود:  مشکل در موعظه نیست؛ زیرا عمل و اخلاص و بازگو کردن سخنان بزرگان کافی است، ولی در بیان مصلحت عالیه، این مسایل کافی نیست.

وی بیان کرد: اطلاعات و علم بر مبانی اسلام و شناخت ظاهر و باطن اسلام در این مسیر بسیار مهم است و آنها را به راه صحیح هدایت می کند.

این مبلغ فرهنگی گفت: علم نیز به تنهایی کافی نیست و اگر اخلاصی در کار نباشد نمی تواند ما را به جایی برساند؛ اخلاص نشان می دهد که یک مبلغ تا چه اندازه به سخنی که می گوید پایبند است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید زمان شناس باشند، زیرا اگر این زمانه را به خوبی نشناسند و تحلیل نکنند نمی توانند ارتباطات خوبی با مردم برقرار کنند؛ اگر یک مبلغ، میزان بزه کاری و دلایل آنها در جامعه نداند طبیعتا خوراک خوبی برای مردم نخواهد داشت.

وی افزود: امروز فساد بسیاری دیده می شود و روحانیون باید این حوزه ها را به خوبی بشناسند و مصلحت دنیا و آخرت را برای مردم بیان کنند، زیرا اگر توانایی و علم گفتن وجود داشته باشد، قطعا اصلاح عمیقی در جامعه شکل می گیرد.

این  محقق حوزوی بیان کرد: باید شیوه های تبلیغی را با مهندسی قوی تبلیغ به سمت نیازهای روز جامعه ببریم و مشکلات را با این شناخت عمیق و برنامه دقیق و با استفاده از معارف ناب اسلامی حل کنیم.

حجت الاسلام طاهری گفت: تبلیغ نیازمند برنامه ریزی دقیق و ابزار صحیح است؛ ابزار مبلغان ما در تبلیغ باید به شکلی باشد که اگر شیوه ها را با این ابزار تلفیق کردند بتوانند مخاطب خود را به خوبی جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان و طلاب باید با مبانی آماری و برآورد تبلیغی به خوبی آشنا باشند و عملکرد خود را با توجه به میزان تاثیرگذاری در مخاطبان توسعه دهند و این مبانی آماری می تواند ما را در این زمینه کمک کند.

حجت الاسلام طاهری افزود: تبلیغ، نیازمند یک سیستم آموزشی دقیق است که ابتدا متوجه شوند که این تبلیغ تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha