چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
زبان خارجی

حوزه/ رئیس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه باقر العلوم(ع) گفت: زبان، ارتباط مستقیمی با فرهنگ کشورهای هدف دارد و در حال حاضر رشته های زبان توجهی به فرهنگ نشده، ولی این دانشگاه می خواهد به صورت جدی تری در این عرصه به بحث بپردازد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، دکتر سلطانی  در مراسم جشن راه اندازی نخستین دوره «کارشناسی زبان انگلیسی ویژه مطالعات اسلامی» که  امروز در سالن اجتماعات دانشگاه باقر العلوم (ع) در قم برگزار شد، گفت: راه اندازی رشته جدید زبان های انگلیسی، حاصل سال ها تجربه و زحمت از سوی مسئولین دانشگاه باقرالعلوم(ع) است که خوشبختانه این راه اندزای  مصادف شده با ایام پیروزی انقلاب که  باید آن را  گرامی داشت.

رئیس دانشکده زبان های خارجی  دانشگاه باقر العلوم(ع) در ادامه به ارائه گزارشی از زمان تاسیس و نوع فعالیت این دانشکده پرداخت و افزود: در سال های اول انقلاب بر اساس تاکید رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) ، دو مرکز زبان عربی و انگلیسی در دفتر تبلیغات و با هدف انتقال پیام دینی و ارزشی به جامعه اسلامی راه اندازی شد و طلاب و اساتید خوبی از آن دوره ها فارغ التحصیل شدند. 

وی ادامه داد: این دفتر در اوایل جنگ شکل و شمایل بهتری به خود گرفت و با تعیین سیاست های کلی، اقدام به جذب هئیت علمی کرد و در ادامه آن تبدیل به دانشکده شد.

مدیر گروه زبان انگلیسی بیان داشت:  بعد ها با آمدن فرانسوی ها  به قم و بازدید از این دانشگاه، زبان سومی به نام فرانسه اضافه شد و با تبدیل شدن باقرالعلوم(ع) به دانشگاه، این سه زبان شکل رسمی تری به خود گرفت و در دهه 80 یک دوره زبان مترجمی زبان انگلیسی هم شروع به کار کرد و بعدها برای رسمیت پیدا کردن آن سرفصل های آموزشی  تعیین و در ادامه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفت.

سلطانی  با بیان اینکه زبان چهارمی به نام زبان آلمانی هم در این دانشگاه  راه اندازی شد در ادامه به مهمترین اهداف تاسیس این دوره اشاره کرد و بیان داشت:  زبان، ارتباط مستقیمی با فرهنگ کشورهای هدف دارد و در حال حاضر رشته هایی که در باره زبان وجود دارد توجه ای به امر  فرهنگ نشده،  ولی این دانشگاه می خواهد به صورت جدی تری در این عرصه به بحث بپردازد.

مدیر گروه زبان انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) عنوان کرد: هدف بعدی از تاسیس این رشته، بُعد آموزش ترمنولوژی دینی  است و می خواهیم طلبه در این دوره ترمنولوژی موضوعات و رشته های مختلف دینی را خوب بیاموزد.

و ی ادامه داد: هدف سوم آموزش و مهارت های زبان با تاکید برنگارش، لحاظ شده  وکل دوره ها از 4 سال به 3 سال تقلیل پیدا کرده و دانشجو می تواند در این مدت به دوره کارشناسی دست پیدا کند.

سلطانی یکی از مشکلات این قبیل موضوعات را نیاز سنجی عنوان کرد و بیان داشت: سعی شده لااقل در تاسیس این رشته، نیازسنجی های روز به دقت بررسی شود و براساس آن نیازها، سرفصل ها را تعیین کرد و قدم های بعدی را برداشت.

انتهای پیام: 40/313

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha