شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
15

حوزه/ در نشست کارگروه تخصصی جذب و پذیرش حوزه علمیه استان گیلان بر ضرورت برنامه ریزی برای جذب جوانان نخبه و مستعد به حوزه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، نشست  کارگروه  تخصصی جذب و پذیرش حوزه علمیه استان گیلان با حضور مدیر حوزه استان، اعضای کارگروه و روحانیون نخبه، به منظور ارتقاء کیفی  پذیرش طلاب جدید الورود در سال تحصیلی 95-94،  در رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل  صاحب نظران جوان و طلاب نخبه، از امور مفیدی است که دستاوردهای ارزشمند برای حوزه های علمیه به همراه دارد.

وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی جذب و پذیرش سال 93-94 نسبت به سال های قبل، افزود :قدم های موثر روحانیت در راستای ارتقای فرهنگ دینی جامعه و افتتاح مدرسه امیرالمومنین علی(ع) در رشت، توسط آیت الله قربانی، از عوامل موثر استقبال گسترده جوانان برای ورود به حوزه، در سال تحصیلی 94-93 بود.

مدیر حوزه علمیه گیلان در ادامه افزود:  امروزه هجمه های مسموم استکبار که با تمام توان درصدد تخریب چهره روحانیت و اسلام ناب محمدی هستند ، جذب افراد مستعد را سخت کرده که با همت و اهتمام ویژه طلاب و روحانیون، تمام این تبلیغات مسموم  بی اثر خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی حوزه علمیه را منصوب به امام زمان (عج) دانسته و گفت: جذب جوانان به حوزه، از بهترین اعمالی که یک طلبه و روحانی  می تواند به انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه گیلان تاکید کرد: حوزه علمیه در مسیر تربیت افراد نخبه و جذب آنها در سال های آینده بایستی گام های جدی تری را بردارد تا تا با پذیرش طلاب توانمند و شایسته، موجبات تعالی بیش از پیش حوزه های علمیه و خشنودی امام زمان (عج) فرهم گردد.  

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha