سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طب اسلامی

حوزه / محقق و درمانگر طب سنتی با اشاره به اینکه طب الشیعه هیچ گونه منافاتی با مسائل علمی ندارد، گفت: مبانی طب الشیعه در سه مقوله قرآن، ائمه و عقل قرار داشته و در ترازی بالاتر از علم پزشکی امروز است .

دکتر امان الله جلالی،  که بیش از 22 سال است در عرصه طب شیعه  و اسلامی فعالیت می نماید، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با  گرامیداشت 18 فروردین ماه روز جهانی بهداشت و سلامت، اظهار داشت: حکیم اصلی ،  خداوند بزرگ است که در جهان، سلامت را به عنوان ارمغان برای کل موجودات قرار داده است.

وی در خصوص طب الشیعه گفت: طب الشیعه عبارت است از تحقیقات و درمان بر پایه قرآن و نظام همیشگی و جاودانگی خدایی و آنچه خداوند بر پایه قرآن، عترت و عقل قرار داده است.

محقق و درمانگر طب سنتی و طب الشیعه افزود: سالهاست در خصوص سلامت دیدگاه های مختلفی بیان شده، اما در خصوص ارتباط آن با اسلام سخنی به میان نیامده است.

وی ادامه داد: قانون بشری بر پایه سلامت و سلام ایجاد شده که دین اسلام نیز در این خصوص تاکید بسیاری کرده است.

دکتر جلالی تصریح کرد: تمام اسلام محبت و سلامت است، بنابراین وقتی سخن از دین می شود به قرآن می رسیم.

وی تاکید کرد: قرآن بزرگترین اعجاز است؛ هیچ کسی نمی تواند حتی یک آیه مشابه آن را بیاورد بنابراین چیزی مهم تر از سلامتی در دین اسلام نیست.

این محقق و درمانگر طب سنتی با اشاره به سخنان ائمه و آیات قرآنی در خصوص سلامت، گفت: روزی امام حسن مجتبی(ع) در بستر بیماری بودند که مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) به طرق اسلامی به ایشان روش درمان طب الشیعه را آموزش می دهند و از دارو جز در موارد اضطراری استفاده نمی کردند.

وی اضافه کرد: کار طب الشیعه حضرت زهرا(س) این بوده است که سه روز متوالی روزه داری می کردند و از خدا خواستار شفای فرزندشان می‌شوند.

دکتر جلالی با تاکید بر اینکه طب الشیعه هیچ گونه منافاتی با مسائل علمی روز  نداشته، بلکه از آن هم کامل تر است، اظهار داشت: حرف اصلی طب الشیعه همان سلامتی است؛ یعنی سلامتی در تمام موارد از جمله تربیت، تولید پرورش و مرگ، همه بر پایه دستورات اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha