جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبداللهی سفیران قزوین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ملاوردی خان قزوین، با اشاره به این که پیوند خانواده با حوزه و روحانیت منجر به تربیت نسل انقلابی می شود، گفت: انتظار از نسل جوان جامعه این است که راه و افکار شهید فهمیده را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به اهمیت تربیت نسل جوان اشاره و اظهار کرد: امثال شهید فهمیده‌ها با اخلاص و پشتکاری که در مسیر خود که همان جلب رضای خدا بود توانستند بر هواهای نفسانی و دنیوی غلبه کنند و به جایگاه والای الهی برسند.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در شکوفایی نسل جوان جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: ایجاد روحیه شهادت‌طلبی، عشق به ائمه معصومین (ع)، عمل به احکام و مبانی دین از جمله زمینه‌هایی به شمار می‌روند که همواره باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین یافتن استعدادهای نسل جوان را برای رشد و شکوفایی آنها بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شناسایی استعدادهای و رشد و شکوفایی آنها در عرصه تربیت و پرورش نسل جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خانواده، مراکز دینی و دستگاه‌های مرتبط در تحقق این امر نقش مؤثری دارند.

مدیر مدرسه ملاوردی خان قزوین با بیان این که راه شهید فهمیده در میان جوانان کشور دنبال می‌شود، گفت: انتظار از نسل جوان جامعه این است که راه و افکار شهید فهمیده را دنبال کنند و آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به توان و ظرفیت مراکز دینی برای نشر افکار شهدا و تربیت نسلی انقلابی و مبارز، افزود: در مراکز دینی و فرهنگی ما این توان وجود دارد که هزاران حسین فهمیده را برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت کنند؛ همان گونه که تاکنون این‌گونه بوده و امروز شاهد رشادت‌های آنها در سنگرهای مختلف هستیم.

وی، شکوفایی بیش از پیش جوانان را نیازمند همکاری بیشتر مردم با حوزه‌های علمیه دانست و تأکید کرد:  اساتید اخلاق و مسئولان حوزه تلاش می‌کنند تا جوانان در مسیر کمال و سعادت قرار گیرند؛ البته تحقق این امر نیازمند همکاری بیش از پیش خانواده‌ها با حوزه علمیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha