شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا، از جریانات های سیاسی خواست که تقوای الهی پیشه کنند و به خاطر منافع ملی، در مسائل اختلافی توافق کنند.

به گزارش سریس بین الملل خبرگزاری حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا، از جریانات های سیاسی خواست که تقوای الهی پیشه کنند و به خاطر منافع ملی،  در مسائل اختلافی توافق کنند.

ایشان افزود:‌ قانون اساسی عراق که مشروعیت قانونی اش را از رفراندوم عمومی به دست آورده باید پیش از بندهای آن با روح آن مطابقت داشته باشد. روح قانون اساسی با دین حنیف و ارزش های والای آن و مردمسالاری که معنی آن به رسمیت شناختن مردم توسط همدیگر بدون استثنا و تبعیض است، نمایان گر می شود.

آیت الله مدرسی دموکراسی عراق را بدون دو مسئله اساسی ناقص دانست و گفت:‌یکی از آن مشارکت گسترده ملت عراق در عرصه سیاسی و فعالیت همسو برای اداره کشور است. و مسئله دوم؛ وجود نهادهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است که تبعیض طایفه ای و نژادی را مورد توجه قرار می دهند.

آیت الله مدرسی از همگی خواست تا برای تشکیل سازمان هایی که تمام مناطق و طایفه ها و نژادها را زیر مجموعه قرار می دهد، بیشتر تلاش کنند.

ایشان در پایان گفت: علمای دینی که نماینده مؤمنین به خدا و پیامبران او هستند، باید در این زمینه از طریق تأسیس جمعیت های الهی و دینی که شرعیت خود را از قول خداوند گرفته باشد، اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha