جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام علی کارگر

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وارد شدن برخی از انحرافات در حوزه مهدویت، گفت: نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیون باید عالمانه پاسخگوی سئوالات و شبهات مطرح‌شده در این حوزه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، عصر امروز، در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: با شهادت آن امام همام فصل جدید در تاریخ شیعه آغاز شد.

وی با اشاره به برگزیده شدن امام زمان (عج) از نهم ربیع‌الاول به‌عنوان دوازدهمین امام شیعیان، ابراز داشت: نحوه امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) در قالب غیبت‌های صغری و کبری و نحوه ارتباط ایشان با شیعیان باعث بروز فصلی جدید در امامت شد.

حجت الاسلام کارگر بابیان اینکه اکنون موضوع مهدویت یکی از مهترین موضوعات مهم پیشروی بشریت است، افزود: تقریباً تمام ادیان الهی به منجی اعتقاد دارند، اما در مصداق هر کدام فردی را برگزیده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: اما شیعه دوازده ‌امامی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات رسیده از امامان معصوم (ع) به بحث مهدویت و ظهور فردی از نسل پیامبر اکرم (ص) اعتقادی راسخ دارد.

وی با اشاره به وارد شدن برخی از انحرافات در حوزه مهدویت، اظهار داشت: نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیون باید پاسخگوی سئوالات و شبهات مطرح‌شده در این حوزه باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بابیان اینکه دشمنان به دنبال سست کردن اعتقادت شیعیان در حوزه مهدویت هستند، ابراز داشت: دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند و برای جذب نسل جوان و نوجوان برنامه‌ ریزی کنند.

حجت الاسلام کارگر افزود: از مهمترین وظایف شیعیان در دوران غیبت امام عصر (عج) دعا برای انتظار فرج ایشان از خداوند متعال است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha