چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نشست

حوزه/ حجت الاسلام نخعی، در ویژه برنامه «روایت انسان» گفت: غدیر عید بازگشایی راه انسان به سمت ملکوت است و طی مسیر امیرالمومنین به سمت خداوند برای همه انسان ها میّسر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت عید غدیر خم ویژه برنامه «روایت انسان» با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و موسسه مهارت آموزی مبنا، با حضور حجت الاسلام محمدامین نخعی، پژوهشگر و فعال حوزه تعلیم و تربیت به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد.

وی در این برنامه گفت: در واقعه غدیر، دین کامل می شود؛ به این معنا که ما وارد دورانی می شویم که دوران تکمیل دین است یا به عبارت دیگر وارد عصر ولایت می شویم که در آن این امکان را داریم که در زندگی فردی و اجتماعی از نعمت ولایت بهره مند باشیم.

این استاد دانشگاه افزود: غدیر عید بازگشایی راه انسان به سمت ملکوت است و طی مسیر امیرالمومنین به سمت خداوند برای همه انسان ها میّسر می شود. یکی از تفاوت های اسلام و مسیحیت این است که در اسلام دین در کنار مردم و در زمین است، نه در آسمان و مخصوص طبقه خاصی نیست و این امر به واسطه امامت و ولایت اتفاق افتاده است.

فعال حوزه تعلیم و تربیت در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه آشنایی نسل آینده با مفهوم غدیر، گفت: من فکر می کنم خط انتقال نسل ما به آینده دچار نقص است؛ در حالی ما از طریق قصه های مادران و مادربزرگ هایمان بسیاری از این مفاهیم را درک کردیم اما در حال حاضر این انتقال مفاهیم توسط خانواده ها صورت نمی گیرد. من فکر می کنم ما در آستانه یک گسست نسلی خطرناک هستیم و خانواده ها و اهالی کتاب باید شرایط آشنا شدن نسل جدید با این مفاهیم و راه را مهیا کنند.

حجت الاسلام نخعی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در بحث فرهنگ و به خصوص فرهنگ سازی برای کودک و نوجوان، شاهد جنگ روایت ها هستیم و ما نیز برای کار تبلیغی و پر کردن این شکاف، دست پری داریم؛ شخصیتی همچون علی(ع) را داریم که در اوج مظلومیت در اوج اقتدار نیز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha